Simba Lodge

Kenia, Samburu, Buffalo Springs

's ochtends half 8 vertrokken we naar Samburu NP.
We zagen gelijk al een olifant op de weg. Daarna hadden we echt geluk. We hebben een luipaard gezien. Deze zijn heel moeilijk te vinden,omdat ze normaal in een boom slapen. De luipaard is een van the big five. Daarna hebben we nog veel dieren gezien, o.a.
struisvogel
struisvogelfamilie met jongen
olifanten
oryx.
Daarna zijn we naar een Massai dorp geweest. Guus mocht de huwelijksdans meedoen, waarbij de mannen zo hoog mogelijk moeten springen om indruk te maken op de meisjes. We moeten nog afwachten of hij indruk op Anne heeft gemaakt. Dan kunnen Kees en Annet een aantal koeien tegemoet zien. Daarna hebben de vrouwen gedanst met de vrouwen van het dorp en hebben we een rondleiding gehad.
's-Middags hebben we in het Buffalo Spring Reservaat ook een drive gedaan. Daar hebben we twee
leeuwinnen met 4 jongen gezien. Nog een krokodil en een zwijn met jongen. Buiten alle andere dieren. We worden aardig verwend.

gr. van ons allemaal

Gelukkig geen hongerlijdende luipaard, leeuwinnen en krokodil. We zijn nu wel een beetje jaloers.

Koos en Margreet 2010-10-19 14:00:29

Jullie treffen het wel: je ziet de hele dierenwereld van Kenia zo ongeveer in een dag aan je voorbijtrekken. Ik vind het wel jammer dat wij Guus nooit zo hoog mogelijk hebben zien springen om indruk te maken, wel eens zien stampvoeten, maar eerlijk is eerlijk, dat is wel lang geleden.

MenM 2010-10-19 15:55:39

wat een leuke verhalen, en prachtige foto's!

Sanne 2010-10-19 19:56:46

Prachtig, de foto's worden maar mooier en mooier! (ik was al onder de indruk van de boomstammen met koffiekopjes, haha) Er is toch wel een film van Guus die aan het 'jumpen' is, he :-)

Nelleke 2010-10-20 17:00:47

Jambo wageni - Raphael heeft zijn best weer gedaan zo te zien en te lezen. Waarbij jullie geluk hebben gehad met het luipaard een hele mooie pose. Safari njema !