Bluff

Nieuw-Zeeland, Bluff

Vanochtend eerst binnendoor naar Invercargill gereden. De route was mooi, maar we hebben het grootste deel in de regen gereden. In Invercargill waren de jaarlijkse moterraces op het strand. We hebben er niets van gezien, omdat het te hard regende. Door de vele bezoekers van de races was alle accomodatie vol. We hebben daarom maar in Chaslands een cabin gehuurd. Dat ligt ongeveer 100 km van Invercargill. Eerst zijn we nog naar Bluff gereden en hebben we de traditionele foto met de wegwijzer gemaakt. De andere foto is van een kunstwerk en stelt de verbinding voor met Steward Island. Dit is een stukje ketting en het andere stukje ligt op Steward Island. Ook hebben we in Bluff de oesters gegeten. We moeten zeggen het smaakte niet vies. Het bleef maar regenen, dus de geplande loopjes hebben we helaas niet gedaan. Wel zijn we nog naar Curio Bay gereden, waar we fossielen hebben gezien van bomen en planten van 180 miljoen jaar geleden. Ook hebben we daar pinguins gezien. Ondanks de regen was het toch een leuke dag.

Dat was zeker de eerste keer dat jullie oesters eten? Ik zou er ook niet zo gauw in happen, maar men zegt dat je het moet leren eten en het dan lekker gaat vinden.

Bram 2015-11-28 10:35:35

Wat jammer dat jullie zo veel regen hebben, maar gelukkig staan jullie altijd vrolijk op de foto. Het wordt zo wel een beetje andere vakantie dan gepland, ook verrassend. De foto van de pinguins zijn wel heel duidelijk. Bij de foto van de takahe (heb ik ook even opgezocht) leek het toch op een wollig knuffelbeest van Eva, dat ze "zorgvuldig" ergens te slapen had gelegd. Nog een paar fijne weken met droog weer. Groetjes, Maria

MenM 2015-11-28 11:56:21

Hoi , dat visplateau zag er wel lekker uit,wij vonden ze in Frankrijk ook lekker, zij zeiden dat je ze veel moest eten dan zou je ze steeds lekkerde vinden, het weer zit nog steeds niet erg mee maar 1 troost wij hebben vandaag ook tropische buien met onweer gehad alleen blijft de temperatuur hier lekker. Marc en susette zitten nu in het vliegtuig voor hun zit de vakantie er na 3 weken op,we blijven jullie volgen.groetjes