Nieuw-Zeeland, Hahei Beach

On the beach....

Hallo trouwe lezers!

Om jullie geduld nog extra te belonen, nu gelijk nog een berichtje!

Beginnen we waar we de vorige keer geeindigd waren: onderweg naar Hahei Beach. We volgden een mooie, maar zeer bochtige weg langs de kust; onze magen worden alvast getraind voor alle spectaculaire activiteiten op het Zuider Eiland! Dan merk je wel dat zo'n grote minibus toch wel log is, vooral op de achterste rij is het af en toe net of je in de achtbaan zit (of zou dit aan de rijstijl van de bestuurder van dat moment hebben gelegen...?!)

Eenmaal in Hahei Beach aangekomen begon het al te schemeren en hebben we in een recordtijd onze tentjes voor de eerste keer opgezet. Hierna ook ons eerste avondmaal gekookt: pasta a la Guus en dat smaakte prima!

De volgende ochtend waren we al om 5:00 uur wakker. Niet uit onszelf, maar door alle vogelzang! Het was zo gevarieerd, dat dat het feit dat we 'zo ruw' uit onze dromen waren geschud wel goed maakte (en later zijn we wel weer in slaap gesukkeld om op een meer christelijk tijdstip (8:00) te ontwaken). Omdat het de avond ervoor al zo donker was, hadden we het 'beroemde' strand niet meer gezien, maar toen we 's ochtends over de duinen naar het strand liepen...wauw! Was echt een spectaculair uitzicht, met kliffen die zo abrupt in de zee stopten en alles is hier ook zo groen! Foto geeft een beetje een impressie!

Die dag hebben we een wandeling naar Cathedral Cove gemaakt wat aan hetzelfde strand ligt. Het was ook een behoorlijke klim, omdat we via diezelfde kliffen de kustlijn bleven volgen, maar ook hier opnieuw schitterende uitzichten! De eerste 'idioot' zijn we hier ook al tegengekomen. Een fietser die over hetzelfde pad zijn weg probeerde te vinden, hij zal meer naast dan op zijn fiets hebben gezeten en ook wel een paar lekke banden hebben gehad!

Cathedral Cove zelf is een groot gat in een rots, best leuk, maar de trip erheen was eigenlijk mooier. Het was daar zo groen en rustig, dat het vliegtuiggeronk in eerste instantie nogal uit de toon viel. 2 Chesna's vlogen langs de kust, maar verraste ons door spontaan een dubbele looping te maken!

Die dag bleef een stranddag want 's avonds, tijdens eb, zijn we naar Hot Water Beach gegaan. Vlak onder het strand ligt daar een warmwaterbron, die je door een gat te graven, vanzelf volloopt met dat warme thermale water. Gewapend met 2 schoppen en 3 'gespierde' mannen begonnen we fanatiek te graven, tot dat bleek dat we op de verkeerde plek aan het graven waren. Maar de 2e keer was het raak en hoe! Doordat we echter erg dichtbij de vloedlijn zaten, was het wel een continue strijd om onze zorgvuldig opgeworpen zanddammen te beschermen tegen de golven. Mede dankzij de zelfopoffering van onze vader (die zichzelf telkens als een soort golfbreker voor de golven wierp) lukte het uiteindelijk om een redelijk stabiele dam te bouwen. Dit leverde zelfs de nodige complimenten op van onze mede-gat-gravers! Ja in dammen bouwen blinken wij Nederlanders toch wel uit! Echt lang konden we helaas niet genieten in ons zelfgegraven termale pool, want door onze stabiele dammen, kwam er nauwelijks koud zeewater bij en werd het water in de pool steeds heter tot zo'n 64 graden! Maar het was zeker een hele ervaring!

Tot zover die dag!

Groetjes van een trots-op-Holland-familie!

Tochten met een bus genaamd 'Harrie' kunnen natuurlijk ook niet kalmpjes verlopen; dat vraagt om survival! Als kenner van de pasta a la Guus kan ik zeggen dat een eerste avondmaal slechter gekozen kan worden. Is de aromat wel mee voor het eitje? ;-)

Nelleke 2007-11-19 09:14:16

Ik moet wel even wennen aan de bus Harry. Ik vraag me af wie die naam verzonnen heeft. Tijdens een andere vakantie in de winter (gewoon ergens op de Veluwe) hebben wij een week lang tegen een sneeuwman aaan zitten kijken met de naam, tjah Harry. Wat gezellig zo oerhollands een dijk bouwen om het water tegen te houden: Gelukkkig hebben jullie de naam van Hooland hoog gehouden.

MenM 2007-11-19 18:16:20

Haha die nieuwe foto. Fantastisch!

Ron 2007-11-21 10:10:30

Een beetje late reactie, maar toch goed dat het geen terminale pool is....

Bram 2007-11-23 11:33:29

Wow, jullie liggen daar gewoon in bikini!!! Wij lopen hier met sjaals en mutsen!! Ben niet jaloers hoor, echt niet...

Mariska 2007-11-23 17:45:38

Het ziet er inderdaad wel heel zomers uit in zemkleding in je eigen gegraven kuil. Toch je eigen kleine territoriumpje gemaakt?

MenM 2007-11-23 18:48:03

Dat water was echt super heet. Op sommige plekken kon het rond de 60 graden zijn aan de oppervlakte!! Met wat zeewater erbij werd het een lekker warm badje. Groeten!