Nieuw-Zeeland, Auckland

Onze 2e dag in Auckland

Na een lange, uitgeslapen nacht begonnen we de donderdagochtend fris en fruitig aan een echt Engels ontbijt, compleet met gebakken spek, rosties, ei en een flinke klodder mayonaise. Hierna zetten we de eerste, nog wat onzekere, stappen in Nieuw-Zeeland. Vooral bij het oversteken is het hier uitkijken geblazen, iedereen rijdt hier links, dus het is even wennen waar je heen moet kijken.

Wat ons opviel aan Auckland is dat de stad erg heuvelachtig is. Je kan goed zien dat het landschap door allerlei vulkaan uitbarstingen is gevormd. Die dag zijn we veel meer over Nieuw Zeeland te weten gekomen, tijdens ons bezoek aan hèt museum van Auckland. Normaal gesproken zijn we niet van die museum-gangers, maar hier hebben we maar liefst 4 uur rondgezworven. Er was een uitgebreide expositie over Maori's, waarbij we ook een flitsende dansvoorstelling hebben bijgewoond. Hiernaast werd een hele verdieping gewijd aan het ontstaan van Nieuw Zeeland. Er was een huiskamer nagebouwd, compleet met banken en flatscreen tv, waarin een vulkaanuitbarsting met de nodige aardbevingen werd nagespeeld. Erg angstaanjagend! Helemaal als je na afloop leest dat door de ligging van Nieuw Zeeland op enkele breuklijnen, er elk moment een heftige vulkaanuitbarsting kan plaatsvinden. Ook met de huidige technieken is de evacuatie-tijd maar zeer beperkt.... Voordat jullie het echter al te benauwd krijgen; er vindt gemiddeld maar 1x in de 5000 jaar een uitbarsting plaats en ergens in 1800 is dit al gebeurd (we gaan nog een dorpje bezoeken genaamd 'Burried Village' wat door een vulkaanuitbarsting begraven werd).

's Avonds zijn we luxe uiteten geweest in hèt visrestaurant van Auckland. Het eten was heerlijk, maar we vielen wel wat uit de toon met onze afritsbroeken en bergschoenen tussen al die chique mensen! Na het eten hebben we de SkyTower nog bezocht. Een 328 m hoge toren, waar je ook vanaf kan bungeejumpen of een Sky walk op flinke hoogte kan maken. Ondanks enkele biertjes kregen we onze vader toch niet zo opgejut dat hij de sprong zou wagen! Eenmaal boven konden we ons eerlijk gezegd al helemaal niet voorstellen welke idioot die sprong wel zou wagen! De glazen liftwanden en glazen vloerdelen waren al spectaculair genoeg!

Vrijdag vertrokken we om 10:00 vanuit Auckland met onze minivan voor 10 personen. Die 10 persoons-zitplaatsen was niet overdreven! We hebben zoveel spullen bij ons dat we die 3 extra zitplaatsen ook echt wel nodig hebben. Marja heeft ons veilig Auckland uitgereden. Onderweg naar Coromandel hebben we een tussenstop gemaakt voor de eerste mooie wandeling, waarbij we de eerste wiebelende hangbrug ook gehad hebben. Zie ook de foto's!

Groetjes van ons allemaal!

Jeuj, het is gelukt! Super om (eindelijk ;P) foto's te zien en jullie verhalen te lezen. Het ziet er schitterend uit! De lokale webmaster heeft er hier nog wel een nachtje op moeten zwoegen, maar dan heb je ook wat! En tja, volgende keer toch maar een armani mee in de backpack, als jullie zo 'op chique' gaan...?

Nelleke 2007-11-19 09:03:09

hallo vakantiegangers, Fijn om eindelijk eens wat te horen van jullie. Wij begrijpen wel dat het de eerste dagen even uitblazen is voor jullie, maar wij zaten toch echt te wachten op nieuws. Het eerste verslag en de fotos zijn erg mooi en wij kijken weer uit naar de volgende, hoewel het voor jullie misschien niet mee valt om elke dag weer wat te zenden, want de dagen zullen wel omvliegen. Veel plezier nog en tot horens

Toos 2007-11-19 12:14:23

Met heel veel dank van het thuisfront aan de lokale webmaster . Want als ik dit lees en de foto's zie moet ik er toch eigenlijk niet aan denken dat het niet gelukt zou zijn. Je mist toch heel veel en achteraf kijken en luisteren is leuk maar "meereizen" is toch iets aparts. Wat een prachtig land. Wij weten dat het heel tijdrovend is, maar jullie hebben dankbare kijkers en lezers, dus volhouden maar.

MenM 2007-11-19 18:20:52

Vandaag 19 november is het mij dan toch ook eindelijk gelukt om jullie berichten via pindat te lezen. Hartstikke leuk en vooral de mooie foto's. We hebben Kees zaterdag wel gemist bij het hardlopen maar gelukkig had Martien wel voor de meloenen gezorgd. Ze worden steeds lekkerder. Het is hier nu al na twaalven en ik ga naar bed. Goeie reis verder en geniet ervan. Groeten van Lenie en Piet