Akaroa harbour

Nieuw-Zeeland, Akaroa

Na vanochtend met regen wakker te zijn geworden, kwam in de loop van de ochtend toch de zon door. Om 11.00 hadden we een boottocht door de Akaroa Harbour van twee uur. Daarbij hebben we een heleboel Hector dolfijnen gespot. Om ze te fotograferen was erg lastig, want ze kwamen half boven en gingen gelijk weer onder. Uiteindelijk hebben we wel wat vastgelegd. 's-Middags hebben we Akaroa verkend. Het is van oorsprong eigenlijk een Frans plaatsje, maar de Engelsen hadden al een verdrag met de maori gesloten, dat heel Nieuw-Zeeland onder Engeland viel. Er is nooit gevochten, maar de Fransen zijn wel in Akaroa gebleven. Je kunt dat in het dorpje nog aan verschillende dingen zien. We hebben bijvoorbeeld een oude Franse begraafplaats bezocht en de straatnamen staan af en toe in het Frans. Ook valt het ons op, dat veel toeristen hier Frans praten.

Bedankt weer voor het verslag. Hier is het stormachtig en het voelt koud aan. Reactie van Jan van Geest van 4 december. Waar zou hij nou toch een injectie krijgen als hij spreekt over Mijn "oovindg"?

Bram 2015-12-06 10:36:29

Wij vroegen ons ook af waar jan die injectie in kreeg. Wij zijn aan onze laatstedag in Curaçao begonnen snel gegaan dus gaan we ook weer naar de kou. Jullie zijn dénk ook aan de laatste week begonnen ga er dus nog lekker van genieten ,maar ook weer leuk om thuis te zijn naar die kleintjes zullen wel gegroeid zijn.groetjes henk en Riet