The Catlins

Nieuw-Zeeland, Dunedin

Vanochtend bij het wakker worden, zongen de vogels het hoogste lied en scheen de zon. Echt vakantieweer. Deze streek heet The Catlins en natuurlijk willen we daar wat van zien. Weer voor een binnendoor weg gekozen om naar de Purakaunui Falls te gaan. We liepen er door een bos naar toe en kwamen uit bij een brede waterval met weer allemaal kleine watervalletjes erin. Het was een mooi gezicht. Daarna zijn we via een gravelweg naar Jack's Blowhole gegaan. De wandeling er naar toe was behoorlijk steil, dus maar weer even klimgeit wezen. Erg duidelijk was de weg niet. Telkens dachten we, dat we er waren, maar besloten we toch nog even door te lopen. Gelukkig werd dit beloond, uiteindelijk kwamen we toch bij de Blowhole. Die was behoorlijk diep, maar omdat de zee vrij vlak was, was het water in het gat ook vrij rustig. Doordat we binnendoor wegen nemen, komen we bijna geen verkeer tegen en kunnen we extra genieten van de mooie vergezichten.We hebben ook nog een vuurtoren uit 1869 bezocht. Hier hebben we zeeleeuwen en een soort lepelaars door de verrekijker gespot. We konden het niet zo goed zien, omdat ze 200 meter lager zaten, dan wij liepen en ook nog een stukje op zee. Nu zitten we in Dunedin, waar we twee nachten zullen blijven.

Fijn dat het weer opgeknapt is. Aan de andere kant moeten we ook bedenken dat er wel regelmatig regen nodig is om alles zo mooi groen en fris te houden. Er zit nu alweer bijna een maand op voor jullie. Dus nog even genieten.

Bram 2015-11-29 10:34:43

Hoi Annet en Kees, een berichtje van ons van de andere kant van de wereld. Bedankt voor jullie kaart! Afgelopen vrijdag lag die bij ons op de deurmat. 10-11 geschreven, 27-11 ontvangen. De kaart staat nu te pronken bij ons in de kast. Wij hebben alle reisverslagen gelezen. En de foto's bekeken. Prachtige foto's en leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Jammer dat het zo veel regent maar dat mag de pret niet drukken, zo te zien. Wij wensen jullie nog een paar goede weken toe met veel bijzondere en prachtige ervaringen. En wat het weer bij ons betreft: bar en boos, beestenweer, novemberstorm met veel wind (windkracht 8, 9) en regen. Groetjes van Ad en Lucia