Seals Kaikoura

Nieuw-Zeeland, Kaikoura

Gisteren hadden we een toertje geboekt, waarbij we met seals zouden gaan zwemmen. Toen we er waren, kregen we te horen, dat het door de wind te koud was en er te weinig zeehonden zaten. Heel misschien zou het toertje om 14.00 nog doorgaan. Als we dat wilden, konden we het dan alsnog komen vragen. We zijn daarom maar naar een punt gegaan, waar je zeehonden kunt spotten. Ook nog een soort reiger en en andere steltloper gespot. Om 14.00 weer terug naar het bedrijf gegaan. Ze wist het nog niet, maar dat was een goed teken volgens haar. Ze ging ons uitleggen, wat de bedoeling was, zodat als het alsnog door zou gaan, we direct weg konden. Toen kwam helaas toch het bericht, dat er te weinig zeehonden zaten, het nog steeds te koud was en dat het toertje dus niet door ging. Dat was even balen. Als troost zijn we maar lekker Blue Cod wezen eten en Kees heeft weer lekker kersen gekocht.

Toch wel een beetje apart om te lezen en op de foto's te zien dat je lekker in je shirt kersen zit te eten, terwijl wij hier net de boterletters, pepernoten en al het andererklaasspul op hebben en de oliebollenkraampjes weer verschijnen. Alleen is het nog geen winterweer. Wie weet wacht dat op jullie thuiskomst na een, denk ik, geweldige reis waar bij jullie, lees ik net ,2800 km hebt afgelegd.