Nieuw-Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

's Ochtends moesten we vroeg opstaan, want om 8.15 vertrok ons vliegtuig vanuit Christchurch naar Auckland. Het regende in Christchurch, dus het weer kon alleen maar beter worden. Om 9.35 kwamen we inderdaad aan in een zonnig Auckland.

Daar moesten we eerst een familielid van Harry ophalen. We waren benieuwd wie dat zou worden. Mischien wel een jongere broer of zus, maar het werd opa Fred.

Gelukkig heeft opa Fred veel ervaring opgedaan, gezien het aantal deuken.

Nadat we eerst naar een camping in Auckland waren gereden, zijn wij (Kees en Annet) met een taxi naar Cor en Riet gegaan en de rest is naar Kelly Tarlton's Antartic centrum gegaan.

We waren zeer benieuwd, waar Cor en Riet zouden wonen en hoe ze op ons zouden reageren. Nu ze wonen echt op het mooiste plekje van Auckland met uitzicht op de baai. Cor stond ons al op te wachten en het was net als bij Spoorloos, ze viel ons om de nek. Het ijs was meteen gebroken. Riet was nog boven in het appartement en ook die begroeting was erg hartelijk. Gelijk werden alle deuren en kasten voor ons geopend, zodat we alles goed konden bekijken.Cor en Riet bewonen samen een appartement, waarbij ze ieder een eigen slaapkamer, een garderobekamer en ieder een eigen toilet met badkamer hebben. Volgens ons hebben ze het erg gezellig zo samen.
Eindelijk hebben we weer eens een lekker bak koffie gedronken met een groot stuk taart. MMMMM.

We hebben gezellig zitten kletsen en Kees heeft gefilmd en natuurlijk hebben we foto's gemaakt. We waren er om half twee en de tijd vloog, zodat we om half zeven toch echt weg moesten, hoewel we nog niet uitgepraat waren.

De rest was naar het Antartic centrum geweest. Het was een groot aquarium met roggen, haaien en vissen. Ook waren er pinguins en je kon er de geschiedenis van Antartica leren. Het was niet zo groot, maar wel erg leuk en leerzaam. Zeker de 2 authentieke films uit begin 1900 van de eerste 2 expedities waren erg bijzonder!

gr. Kees en Annet

Het lijkt me inderdaad heel leuk om ze nog eens terug te zien. Voor ons een stukje nostalgie. Met die taart toch een soort van suikertante......

Bram 2007-12-14 10:20:01

Als Brabantse koffieleut moet ik er toch niet denken dat je wekenlang zonder een goed bakkie koffie moet doen. Wat heb je daar dan voor drinken? Het is in ieder geval iets om voor terug naar huis te komen?! (bedoeld als troostende woorden als jullie nog niet naar huis zouden willen). Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die geen koffie lusten....

MenM 2007-12-14 11:34:05

Ik kan natuurlijk niet reageren op het bezoeken van familie die aan de andere kant van de wereld woont. Maar als het vergeleken wordt met Spoorloos dan heb ik wel een idee. Het is dan wel voor beide partijen zeer emotioneel. En ook emoties kunnen heel fijn zijn. (Hoe het is om suikertantes te hebben gaat mijn bevattingsvermogen helemaal te boven; die hebben wij niet in de familie en zullen die ook nooit hebben. Degene(n) die er voor in aanmerking zouden kunnen komen geven alles uit.) Toch voor Kees en Annet een fijne ervaring denk en hoop ik.

Diny 2007-12-14 17:31:45

Weer teveel!!!! Wat de rest van het gezelschap betreft: jullie zijn duidelijk aan het afkicken: jullie gaan al naar vissen in een acqarium kijken! Dat zou ik hier ook zo maar doen. Als ik jullie reisverhaal teruglees is het bij jullie ook wel eens anders geweest. Maar goed jullie komen zo waarschijnlijk als redelijk aangepaste mensen weer terug. Mooi zo.

Diny 2007-12-14 17:36:33

Toch leuk de foto's van de familie van Van Rutten. Wij lezen over hen en de vraag of jullie ze al bezocht hebben. Zo heb je nu toch ook een voorstelling over wie het gaat. Het appartement lijkt me ook niet te versmaden, misschien toch suikertantes of nichten?

men m 2007-12-16 12:09:53

Wat leuk dat Cor en Riet zo entousiast waren om jullie te zien, en dan die lekkere taarjes MMMM, jammer dat ik er niet bij was, Cor is nog dezelfde als die me kan herinneren. alleen wat ouder dan, jullie gaan nu aftellen he, nog een gezellige week en we blijven jullie volgen, groetjes Klaas en Tineke

Tineke B 2007-12-16 13:35:42

Onze nichten zijn toch wel veranderd. Ik denk dat met de blauwe jurk Cor is. Die andere zou dan Riet weleens kunnen zijn...

Bram 2007-12-16 14:07:10

Wat leuk om onze nichten weer te zien.Ze staan er goed op Met die. blauwe trui is Cor .Ik herken ze omdat we hun op bezoek gehad hebben om hun ouderlijk huis te zien.Misschien al 20 jaar geleden.