Nieuw-Zeeland, Te Anau

Quad rijden in Te Anau

Vandaag een "iets rustiger" programma voor de boeg. Na de sprong van gister wilden we graag met beide voeten op de grond staan en zelf kunnen sturen. Vandaar de keuze om Quad te gaan rijden. Voor degene die niet goed weten wat een quad is, dit is een voertuig met vierwiel-aandrijving waarbij je lekker over ruig terrein heen kan crossen.

We werden opgehaald met een busje waar Ray in zat. Ray was onze gids voor vandaag. Nadat we waren aangekleed in een overal, laarzen, helm en een skibril, gingen we op weg naar de quads.

De voertuigen waren wel ietwat groter dan de meeste quads en na een kleine uitleg plus een paar oefenrondjes op het weiland voor ons (om het schakelen onder de knie krijgen) gingen we er echt vandoor!

Het eerste stuk was nog wel aardig vlak, beetje crossen tussen de schapen en lammeren (Nederlands soort!), maar toen kwamen we buiten de weilanden. Het terrein was gelijk een stuk ruiger en dat was ook wel aan de quadrijders te merken. Op een gegeven moment was het namelijk zo ruig, dat 1 van de quad rijders een veiliger plekje opzocht namelijk achterop bij Ray.

We reden met de quads helemaal naar de berg van Te Anau, waarbij we een prachtig uitzicht hadden over Te Anau en omgeving. Toen moesten we weer naar beneden (wat wel moelijker was dan omhoog gaan). Hierna nog een stukje door de modder en toen in het bos even thee gedronken, met zelfgebakken koekjes van de vrouw van Ray. Nadat we weer wat konden zien, door onze brillen een beetje schoon te vegen van het stof, weer op de quad om weer verder te rijden.

Toen we weer op de plek stonden waar Annet's quad stond, besloot Annet weer om op de quad te stappen en verder te rijden! Wat volgens ons wel een echte prestatie was!

We konden even bewijzen hoe goed wij als Van Ruttens (en Van Zeelands en Van der Ruijtenbeeks...) konden rijden (maar vijf keer van de weg geraakt....) Toen we weer op de weilanden waren mochten we het laatste stukje nog even racen. Ray was eerste, maar werd op de voet gevolgd door Guus, wat volgens Ray een zeer grote prestatie was. Tja die Brabanders zijn echte snelheidsduivels he! Daarna kwamen Jose en Anne al snel en achteraan kwam heel netjes Annet aangereden.

Later vroegen we hoe hard we ongeveer gingen op de weilanden, omdat de snelheidsmeters maar tot 30 km per uur gingen. Volgens Ray gingen we rond de 80km per uur, helaas niet de snelheid gehaald van gisteren met de vrije val, maar toch best goed op steenachtig gebied!

We zaten alleen wel helemaal onder het stof, dus toen we op de camping kwamen snel douchen en naar het dorp om te internetten, shoppen en rondwandelen.

Vanavond gaan we uiteten in The Fat Duck en morgen gaan we naar de Doubtfull Sounds. Omdat we een overnachting op de boot hebben, kunnen we voor de komende twee dagen waarschijnlijk geen pin plaatsen.

Groetjes,

Anne en Guus en de rest.

dat jullie genieten staat wel vast, maar wij genieten met jullie mee. mischien wel leuk om te weten. Wanneer jullie mogelijk ook naar CHRISTCHURCH gaan ( de stad van de fietsers en de parken) moeten jullie zeker naar AKAROA gaan daar kan je namelijk (georganiseerd) tussen de DOLFIJNEN gaan zwemmen. dit lijkt ons echt ook iets voor jullie. genieten jullie maar, wij genieten mee.

Bep en Johan 2007-12-02 11:55:14

Het moet niet gekker worden daar! straks is fietsen op de Veluwe niet meer leuk genoeg.

Toos 2007-12-02 12:11:57

Even dacht ik bij de foto's met overall (ik kijk altijd eerst even of er foto's bij zijn) dat jullie aan het werk waren gegaan. Misschien even een centje bijverdienen. Bij nadere bestudering bleek het "gewoon" over jullie volgende activiteit te gaan. En dan allemaal op een quad door de ongerepte natuur, tut, tut. Laten wij nou net vanmorgen naar de film: "Earth" geweest zijn. Een prachtige natuurdocumentaire van de BBC. In de film trekt men van de noordpool naar de zuidpool en laat zo de natuur van de wereld zien. Verschillende natuurverschijnselen in de verschillende seizoenen die jullie gezien hebben, zaten ook in de film. Fantastisch mooi. Tijdens de film zat ik te denken dat jullie toch wel bevoorrecht zijn dat je dit allemaal in het echt kunt zien. Gelukkig zijn wij nuchtere hollanders, dus ik denk dat na jullie terugkomst de gewone dingen (fietsen op de Veluwe bijv.) toch ook wel weer zijn charme heeft.

MenM 2007-12-02 14:10:49

Leuk hoor, zo'n ritje. En met die overalls zien jullie er echt stoer uit! Ik ben benieuwd naar de Doubtfull Sounds: geen idee wat het is... Maar dat lees ik vast wel weer over een paar daagjes! Veel plezier en geniet ervan! Mariska

Mariska 2007-12-02 14:34:43

Heerlijk, dit was nou echt leuk. Lekker snoeihard crossen. Verwondert me niets dat Guus goed was. Als klein manneke crosste hij al bij ons achter als de beste. En dan de volgende onderneming; als ik het goed begrijp is hij in ieder geval twijfelachtig. Nu ik ben benieuwd. Ik zie ongetwijfeld weer foto's waar ik van achterover sla. Weer veel plezier.

Diny 2007-12-02 16:36:20

hier een levensteken van ons wat maken jullie een mooie en spannende reis zal straks wel saai zijn als jullie weer in Holland zijn, wij doen het hier maar met sinterklaas daar zullen jullie wel geen behoefte aan hebben. jullie hebben al suprises genoegwe kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen. Annet ben je nu van je hoogtevrees af die liften in Oostenrijkstellen straks niet meer voor ,geniet nog lekker met elkaar

riet 2007-12-03 15:59:16

Beste familie durf- al Sint zat te denken wat hij familie Rutten zou schenken Piet keek in de lucht en slaakte en zucht was dat echt waar fam. van Rutten daar "Kom": zei Sint ga maar mee Deze familie is dit jaar al tevree. Tot volgend jaar wij zijn hier klaar

vlam 2007-12-04 20:23:14

Zit je net lekker te eten in het restaurant in Te Anau, zie je opeens Claudia voorbij lopen! Echt zo toevallig! Shirley, je krijgt de groeten van haar en Ard! Werd later nog toevalliger toen bleek wij dezelfde boottrip naar de Doubtful Sounds hadden gedaan, Claudia en Ard alleen 2 dagen eerder! Groetjes Jose