Heli vlucht en Antelope Canyon

Verenigde Staten, Page, Arizona

Vandaag was het dan eindelijk zover, de dag dat we met een helikopter boven de Grand Canyon zouden gaan vliegen!! Als eerste de tentjes ingepakt, met de auto naar de douche gereden. Dit omdat de afstanden te groot zijn om even naar de douche te lopen. Wat zullen de Amerikanen wel denken? Die Hollanders doen ook echt alles met de auto!
Nadat we allemaal lekker fris en fruitig waren, gingen we naar het helikopterplatform waar we om 10 uur zouden opstijgen. Na enige verwarring bleek dat we pas om 11 uur de lucht in zouden gaan. Dus besloten we onze tijd nog maar even te besteden met het updaten van Pindat.
Om 11 uur was het dus zover. Eerst nog even een instructiefilmpje 'wat te doen als de helikopter neerstort' (altijd prettig zo vlak voor het opstijgen) en toen werd je plaats aangewezen.
Om de helikopter in balans te houden werd er naar je gewicht gekeken en wat bleek ik mocht naast de piloot plaatsnemen!! (Weer een pluspunt van al die kilo's eraf :D )
De tocht was ook weer zeer adembenemend mooi! Je voelt je dan ook weer zo nietig als je boven de Canyon zweeft!

Hierna zijn we doorgereden naar Page. Dit is een plaats aan Lake Powell. Ik wilde heel graag naar Antelope Canyon, wat ook bij Page ligt. En ook nu hadden we weer mazzel. We konden nog mee met de 5uur tocht. Even boodschappen doen en langs de garage wat er bleef opeens een lampje branden in de auto en men was bang dat de accu leeg zou lopen. De monteur kwam eraan en had het probleem al snel gefixt. Jose bleek tijdens het rijden een knopje ingedrukt te hebben.
Toen konden we met een gerust hart de Canyon toch doen. We namen plaats achterop zo'n Amerikaanse Pick-up truck. Vervolgens reden we naar de Canyon. De weg ernaar toe was niet geasfalteerd omdat het eigenlijk een droge rivierbedding was. Dit betekende ook flinke hobbels waarbij we soms een halve meter de lucht in vlogen. Toen we bij de Canyon kwamen kregen we een rondleiding en liet onze gids de mooiste plekken om te fotograferen zien. Hieronder zien jullie het resultaat. Onze gids kondigde aan dat ze op de heenweg een aantal hobbels had gemist, dus deze kregen we op de terugweg nog even mee. :)

Toen snel een camping bij Lake Powell NP opgezocht en snel voor het donker werd de tentjes opgezet. Vanavond stond op het menu 'Pasta a la Guus barbecue stijl'. Heerlijk gegeten en hierna de tentjes in om lekker te slapen.

Halleej, Anne en de rest.

Heb net al de verslagen gelezen. Het ziet er weer fantastisch uit. Super mooie foto's en spectaculair uitzicht. Geniet van deze vakantie.

Angela en Arjan 2012-05-06 11:10:41

Ha Guus, Ziet er goed uit! Jammer van die laatste foto waar jij zo half op zit :-) Geniet van je vakantie! Samad

Samad 2012-05-06 12:09:09

Wauww wat een gave fotos!!!

Sanne 2012-05-06 12:27:43

Wat een uitgestrektheid zo van boven af gezien. Bij sommige foto's kun je bijna niet geloven dat het er echt zo uit ziet. Het doet me denken aan een rol satijn die quasi losjes ergens gedrapeerd wordt. Maar de natuur kan dat zelf toch nog beter. Wat een prachtige foto's.

MenM 2012-05-06 13:56:46

@Samad, Het is natuurlijk een Lightbox hè!

VanRutten 2012-05-06 17:16:18

Hier moet ik me bij Sanne aansluiten, wat een geweldige foto's. En ook: wat een spectaculair uitzicht. Alleen de natuur kan zich zo majestueus voordoen. Genieten maar weer. Groet Diny