LA naar Joshua Tree Park

Verenigde Staten, Joshua Tree

Halleej!

Wat leuk om de reacties van jullie te lezen hier in het zonnige Amerika. Helaas is het de afgelopen dagen wat lastig geweest om wi-fi te vinden.
Maar nu daten we ff helemaal up!

Vandaag vertrokken we vanuit Los Angeles richting Joshua Trees National Park.
Bij het hotel de auto ingeladen, opnieuw de man tegen gekomen van wie de auto blijkbaar nog steeds pech had en geld nodig had om de Tow-away service te bellen. Toch sneu dat die man al twee dagen bezig was....
Toen we eenmaal op de highway zaten ging het lekker rap. Omdat we met z'n 6en in de auto zaten mochten we gebruik maken van de Carpool-lane. Hierdoor waren we rond 2 uur in Palm Springs en gingen we met de Palm Springs Airtram de berg op. Dit is een speciale gondel die ook nog eens 360 graden draait, zodat we mooi allemaal de afgrond konden bezichtigen. Bovenop hebben we een mooie wandeltocht gemaakt waarbij Kees bijna nog de afgrond in was gevallen! Gelukkig liep het goed af en hebben we de foto's nog als bewijs. Nadat we weer met de gondel naar beneden waren gegaan reden we verder naar Joshua Tree Park. Het was even zoeken zonder kaarten, maar uiteindelijk waren we beland op de meest mooie camping tot nu toe! (en de enige...)
Iedere plek had een campingtafel en een barbequebak. Dus hier hebben we maar gelijk gebruik van gemaakt. (wel die van de buren gebruikt, want het waaide erg hard.) Genietend van het door Guus gemaakte kampvuur en gegrillde vlees met maaltijdsalade is dit een goed begin van het kamperen in de USA!

Groetos!

Toch leuk dat jullie weer kunnen updaten. Voor ons is het leuk om de verhalen te kunnen lezen en de foto's te kunnen bekijken. Het commentaar komt dan vanzelf. Ik vind het toch wel geruststellend dat het kopke van Kees weer boven de rand uitkomt: zo te zien heelhuids met pet en zonnebril nog op. Zijn Anne en Guus soms vast aan het oefenen met de bbq-bak om er straks ook een in de eigen tuin te maken? Zullen we maar niet vragen dan of het een betonnen afscheiding kan worden, lijkt me veiliger.

MenM 2012-05-04 22:15:07

Het ziet er schitterend uit daar. Wat jullie doen en hoe jullie het doen is ook heerlijk vakantie-achtig. Maar voor mij hoogtevrees-lijder is het doodeng. De foto,s van de pater familias hebben dat er niet beter op gemaakt. Ik hoop dat hij de hele reis overleeft. Wat een stunt. Groet Diny