Nieuw-Zeeland, Wanaka

Op naar Wanaka

Vrijdag weer op tijd vertrokken richting Wanaka. De weg erheen was echt schitterend! We reden lange tijd langs het meer en zoals jullie ook op de kaart kunnen zien, lag dit meer tussen allemaal bergen. De foto's laten nog even op zich wachten. Het schijnt dat ook hier een gedeelte van Lord of de Rings is opgenomen.

Ook nog een korte tussenstop bij een watervalletje van 28m gemaakt, wat echt een toeristische trekpleister bleek te zijn, getuige de vele touringcarbussen die vlak na ons arriveerden.

Eenmaal in Wanaka aangekomen, besloten we maar gelijk enkele activiteiten voor de komende dagen te boeken, te beginnen met een boottochtje naar de Glowworm grotten in Te Anau, een ochtendje quad rijden ook in Te Anau, de 2-daagse trip naar de Doubtful Sounds, een dagje canyoningen in Queenstown en tot slot... een heuse sky dive (= parachute sprong) boven Lake Wanaka op zaterdag!

Die middag hebben we nog Puzzling World bezocht een klein gebouw, waar ze redelijk bizarre puzzelkamers hebben, een foto van 1 puzzel volgt nog, kijken wie van jullie deze het sneltst heeft opgelost....! Daar ook nog even door het doolhof gedwaald, maar met het zonnetje dat op onze bollen branden, hebben we na een half uurtje toch maar stiekem de emergency exit genomen!

Tot zover vandaag. Indien jullie hierna niets meer van ons vernemen, dan is er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed gegaan met het vliegtuig of de parachutes.....!

Groetjes van de familie Durf-al!

Goedemorgen, sta je zaterdags 'smorgens rustig op en gaat kijken op de computer of jullie nog iets "gedaan of gepland" hebben en ziet dan een programma waar je een "gewone" vakantie mee kunt vullen. Ik ben wel in een klap helemaal wakker geworden. Ik zie allemaal gebroken armen en benen voor me en personen die in het meer dobberen. Ik hoop dat natuurlijk niet want jullie hebben vast nog allerlei plannen voor de komende tijd (het zou me tenminste verbazen als dat niet zo was). Dus hopelijk kunnen jullie dit allemaal gezond en wel lezen en je weer opmaken voor het quad rijden canyoningen (we komen er vast nog wel achter wat dat precies inhoudt) grotvaren enz. enz. Blijf genieten, wij genieten mee.

MenM 2007-12-01 11:01:21

Hallo familie Durf-al, Leuk programma hoor. Behalve de sky dive: dat zou echt niks voor mij zijn... Ik wacht met smart op de foto's! Enneh: doe wel voorzichtig he?! X Mariska

Mariska 2007-12-01 12:16:03

hoi hoi en en en hoe was het het om van .......... meter naar beneden te dyven hahaha enne ik ben wel jaloers hoor als ik al julie mooie fotos zie van dat kajakken!!

jes 2007-12-01 17:27:57

Toch blij dat we via een smsje al vroeg konden lezen dat sky dive goed afgelopen is. Als dan iemand anders schrijft dat je toch voorzichtig moet doen wil ik me daar toch wel bij aansluiten. (Ik heb me steeds bedwongen om zoiets te schrijven, maar toch).

MenM 2007-12-01 17:28:21

Hallo luitjes, zitten hier op Maartjes verjaardag. Niet verkeerd dat parachutespringen, vergt wel een stukje durf. Heel veel plezier en gedraag jullie. Niek, Lieke, Marcel, Maurice, Raheed, Lucas, Claudia en joost