Lake Naivasha en Masai Mara

Kenia, Masai Mara

Vanochtend weer vroeg op weg naar het volgende park de Masai Mara, maar eerst een tussenstop bij Lake Naivasha. Dit is een meer waar veel Hollandse tuinders hun kassen hebben en water uit het meer halen, maar waar ook veel dieren te vinden zijn zoals het nijlpaard.

We gingen op weg met een boot waarmee we eerst langs de nijlpaarden gingen, een visarend hebben gevoerd en even de Pelikanen wakker hebben geschud.
Vervolgens gingen we het land weer op en kregen we een kleine wandelsafari tussen de giraffen, gnoes, zebra´s en gazelles. Dit was erg leuk, maar sommige van ons hadden ook een beetje de kriebels toen de Gnoes gingen rennen en wij er zonder gewapende gids tussen liep. Gelukkig renden ze eerder van ons weg dan naar ons toe.

Vervolgens reden we weer verder naar de Masai Mara. De weg er naar toe was een en al hobbel, maar dit had ook weer zijn charmes. Na een massagerit van 2 uur kwamen we aan bij onze lodge voor 2 nachten. Dit keer geen tent, maar een uit de kluiten gewassen Masai hut, waar zelfs Guus rechtop in kon staan!

Toen ´s middags nog de eerste safari gedaan in het gebied de Masai Mara. Het is toch weer anders dan al die andere parken, want dit park onderscheidt zich weer met grote groene grasvlaktes en heuvels en ook weer heel veel dieren!

´s Avonds na het eten zijn we nog gaan kijken hoe de nachtdieren te eten kregen. Er werd een bak met vlees neer gelegd, de mensen liepen rustig weg en toen was het wachten op de dieren.
Het duurde niet lang of de eerste 3 hyena´s kwamen gulzig op het vlees af. We hebben toen ook nog een jakhals met jong, 2 white tailed mongooses, een nog niet geïdentificeerde zwarte pluizenbal en 3 gevaarlijke huiskatten gezien.

Maargoed dat jullie je goed gedragen hebben allemaal langs die nijlpaarden, hoewel je het niet zou verwachten schijnen dat de meest gevaarlijke dieren te zijn, die de meeste menselijke slachtoffers maken ofzoiets... jakkes! :D

Sanne 2010-10-24 19:44:38

Jambo sana - de Masai Mara is inderdaad de beste weg om even alle spieren los te schudden maar de massage is geheel gratis. Eenmaal in de Masai Mara aangekomen is het altijd de moeite waard en de zwarte pluizenbal is waarschijnlijk de Bateard Fox die jullie gezien hebben. Kwaheri Eric