Kings Canyon, Sequoia N.P naar King City

Verenigde Staten, Kings Canyon, California

Vanochtend vonden wij het allemaal niet heel erg om vroeg uit de tentjes te kruipen. Het was die nacht toch wel erg koud geweest. Kramperen met maar 2 graden boven nul is nou niet echt een pretje. Het was in het bos ook super donker, alleen het toiletgebouw op een kleine 50 meter afstand gaf nog een klein beetje licht. Dit hadden Anne en ik die nacht wel gemerkt toen we hoognodig een bezoekje aan het toiletgebouw ondernamen. Er naar toe lopen was dan ook geen probleem, maar toen wij opgelucht weer naar onze slaapplekje wilde lopen, was dit toch moeilijker dan gedacht. Na een hele zoektocht en een paar keer vanaf het toiletgebouw ons richtinggevoel en scoutingervaringen ;) te gebruiken, kwamen we dan uiteindelijk toch via een kleine omweg bij ons veilige tentje terecht. Pff dat was wel een opluchting aangezien er daar ook nog eens loslopende beren en puma's rond lopen die wel trek hadden in een stukje mals vlees. Gelukkig zijn we ze niet tegen gekomen. Na ons simpele ontbijtje in de kou konden we heerlijk in de warme auto de reis verder vertoeven.

Eerst moesten we de weg weer terug rijden langs de Kings River waar de rivier aan lag. Deze rivier was erg woest, maar wel ook erg mooi. Daarna hebben we een bezoekje gebracht aan de 3de grootste boom (qua volume) de General Grant tree, deze heeft de grootste omtrek van alle bomen op aarde! En jaja in dit park staat ook de allergrootste boom van de wereld de General Sherman tree.

Na die toch wel indrukwekkende bomen, vervolgde we onze autorit, maar al snel kwamen we tot stilstand voor een rood stoplicht. Er waren namelijk wegwerkzaamheden en hadden ze tijdelijk de weg even afgesloten. Nou ja tijdelijk... Na ruim anderhalf uur stil te hebben gestaan, mochten we dan eindelijk achter een ´follow-me' car doorrijden. Door dit hadden we wel enige vertraging opgelopen en redden we het die dag niet om helemaal tot de kust te rijden. In King City beëindigde we ons trip die dag. En konden we even heerlijk uitrusten in een hotel. Nadat iedereen weer fris en fruitig was, hebben we nog gezellig wat gegeten bij Dennie's. En hierna zijn we allemaal heerlijk warm onder de wol gekropen. Morgen weer een nieuwe dag!

Gr Marja en de rest

Heel erg herkenbaar jullie verhalen. Het lijkt of wij er ook weer even zijn. Nou Annet vandaag is het je verjaardag ( jullie hebben n.l. geen pin op de 17 de) Van harte gefeliciteerd. Weer een hele andere verjaardag voor je die je niet zo snel zal vergeten ( want dat krijgt je natuurlijk als je al zo oud bent). Nu hier schijnt eindelijk het zonnetje en de lucht is blauw.. dus we zitten lekker buiten en we nemen een wijntje op jou !!! ... PROOST !!!!! Nog vele jaren!!!! Hele dikke kus van ons.

Margreet en de rest 2012-05-17 13:10:16

hallo allemaal, wat een avonturen allemaal, heel erg leuk om te lezen en de foto's de bekijken, mooi hoor. Annet, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, en nog vele jaren erbij, maak er maar een mooie dag van, want ik denk dat je dit nooit meer meemaakt, een verjaardag zo ver van huis en tussen loslopende beren. wij nemen er hier wel een borrel op. genieten jullie nog maar even want het gaat nu snel hoor. nog een paar fijne dagen en groetjes,

Toos 2012-05-17 13:40:05

Ik lees wel dat kamp(r) toch ook afzien kan zijn: goed koud, eigenlijk 'snachts niet zonder gevaar voor leven naar het toilet kunnen. Ik zou bijna medelijden met jullie krijgen. Maar als ik dan de natuurfoto's zie gaat dat och gauw over en ik denk dat het jullie dan ook weer verwonder hoe groots de natuur is. Wat een nietige mensjes zijn we dan toch in vergelijking met die boom.

MenM 2012-05-18 18:18:17

Niet meer mopperen over mijn aardrijkskundeles vroeger. Over deze bomen heb ik geleerd en er plaatjes over gezien. Maar wat minnetjes als je het vergelijkt met er zelf bij staan. En dan die woeste rivier. Schitterend. En het fijnste van de dag waarschijnlijk: een hotel, een bed een douche, dekens en een kant en klare maaltijd. Geniet ze. En nu wel tot heel gauw. Groet Diny