Nieuw-Zeeland, Marahau

DE boottocht

Vandaag toch nog even een klein berichtje vanuit het zeer zonnige Marahau op het zuider-eiland!

Vanochtend moesten we zeer vroeg vertrekken, want de boot vertrok om half negen en we moesten er half 8 zijn. In de boot even ontbeten, want nog best te eten was. Daarna was bijna iedereen de "figuurlijke" kometen en sterren aan het bekijken. (als jullie begrijpen wat we bedoelen).

Halverwege werd er omgeroepen dat er een walvis was gespot aan de linker (of rechter) kant, dus iedereen rende naar de ramen en naar boven om de walvis te spotten, maar we waren helaas te laat. Toen we op het dek stonden hadden we wel erg mooi uitzicht over de Malborough Sounds, dus zijn we maar op het dek gebleven. Martijn had nog wel een klein dolfijntje gespot die met de boot meezwom.

Na 3 en een half uur kwamen we dan in Picton aan. Hier van de boot en op weg naar Nelson en verder.

We staan nu op een camping aan het strand, dus lekker genieten. Morgen gaan we eerst kayakken en overnachten op een boot en de dag erna een stuk wandelen. Hierdoor hebben we dus geen internet en dus zullen jullie nu wel echt 2 dagen moeten wachten op onze pins.

Groetjes,

ons

Toch nog onverwacht een bericht met wat leuke en mooie foto's. We zijn nu net gewend aan de "dagelijkse berichtgeving", dus we zullen dat nu wel even missen. Het is zo ongeveer een ontbijt geworden: Opstaan, even kijken of er nieuws is en dan aan de slag. Als wij al vinden dat we zoveel mooie foto's gezien hebben, dan vraag ik me af of jullie straks een "ding" kunnen kiezen dat de meeste indruk op je gemaakt heeft. Het lijkt me totaal onmogelijk. Voor de komende twee dagen wens ik jullie veel energie toe, want dat worden weer inspannende dagen. Kayakken en wandelen: hopelijk worden het geen blaren op handen en voeten. Het zullen in ieder geval vast wel weer mooie tochten worden.

MenM 2007-11-24 10:25:01

Gekukkìg is er nog iemand wakker gebleven om foto's te maken. Was de reis zo vermoeiend? Kees, ik kan je geruststellen. Je bent goed op tijd weggegaan. Van de opbrengst van de meloenen kan ik niet eens de deur uit. Het warmteverlies van even een open deur kan er nog niet van betaald worden. Vanmorgen even bij de meloenen wezen kijken. Dood en overwegend beschimmeld gewas met eigenlijk best nog wel veel meloenen. Maar lekker...? Nee!! Jullie nog heel veel plezier. Ik merk wel dat de schare fans en belangstellenden steeds groter wordt. Lijkt me wel leuk voor jullie.

wim 2007-11-24 17:13:27

Hallo allemaal, Wij hebben Riet en Cor gebeld, maar Kees en janet zijn er niet geweest, zij hadden de taart al klaar staan, nu hopen zij dat jullie voordat je uit New Zealand vertrekt toch nog even langs kunnen komen. Wanneer jullie langs de Westkust reizen is nabij WESTPORT een zeehonden kolonie te zien bij CAPE FUOLWIND. Bij PANUKAIKI heb je de TRUMAN TRACK richting zee heb je daar de PANCAKE ROCKS het lijken wel grote stapels pannekoeken die zo door de eeuwen heen gevormd zijn. wij hebben daar ook de POROARI TRACK een wandeling van drie uur gemaakt het was er bijzonder mooi, het ligt in het PAPAROA NATIONAL PARK. VEEL PLEZIER EN MOOI WEER TOEGEWENST.

Bep en Johan 2007-11-24 22:11:01

Als ik de verhalen over de meloenen lees voel ik me toch wel een verwende consument. De zorgen over brandstofkosten, groei, smaak, schimmel etc. zijn onze deur helemaal voorbij gegaan. We hebben er alleen iets mee te maken gehad als Anne ze meebracht. En eerlijk is eerlijk: het was de moeite van het gesjouw waard, want ze smaakten elke keer weer heerlijk.

menm 2007-11-25 11:37:09

Vandaag de laatste meloen op. Hij was nog heerlijk.Kijkend boven uit mijn raam zie ik bij Joop allemaal hele aparte kerst bomen langs de sloot.Piet v.d.Burg geeft daar een kerst show.Belangstelling genoeg.En dat achter in het Noordeinde.Er staat een heel leuk verslag in de Heraut over jullie wandelclub met foto.Dus nog bekend ook.Groetjes .

Cock 2007-11-25 12:11:56

Hee stelletje slaapkoppen! Hopelijk zijn jullie inmiddels helemaal uitgerust en genieten jullie weer volop van jullie trip. Ik heb helaas niet, zoals al jullie trouwe bezoekers, elke dag op jullie site kunnen kijken... Maar dat heb ik zonet helemaal ingehaald en ben dus weer op de hoogte! Het ziet er allemaal heel leuk uit en volgens mij is het dat ook. Geniet ervan! groetjes Brenda

Brenda 2007-11-25 12:36:04

Hoi allemaal, Het moet me toch van het hart dat jullie een beetje blase (met accent aigue, maar die kan ik niet) aan het worden zijn. Zie ik daar een paar foto's van de meest indrukwekkende natuur en midden daar tussen in zit het gezelschap vredig te slapen. Je zou hier een moord doen voor al die schoonheid. Ik begin bijna te denken dat het een vermoeiende tocht is!!!! Maar goed, nu zijn jullie uitgerust voor het volgende onderdeel: kayakken, iets wat je hier ook niet elke dag doet. Veel plezier maar weer, en niet omslaan, want dan word je nat!!! Groet

Diny 2007-11-25 17:18:18

hoi Johan en Beb, Wij zijn zeker van plan om cor en riet te gaan bezoeken, maar hebben dit gepland op 13 dec. We vliegen dan van Christchurch naar Auckland en zullen hun in de loop van de middag een bezoekje brengen!

kees r 2007-11-26 07:34:48

Kees als je daar soms hoort: Hee is dat niet die bekende hardloper uit Holland, dan komt dat door de reportage in de "Heraut". Ondanks dat je de fotograaf een paar meloenen hebt gegeven lijken we op de foto gewoon op een paar ouwe kerels met een panty aan. Veel plezier!!!!!!!!!

Koos L 2007-11-26 14:51:39

Vakantie is ook een beetje om uit te rusten. Het lijkt erop dat jullie dat tijdens de boottocht hebben gedaan. Af en toe mag je ook best even relaxen en dat er dan weer iemand gelijk een foto neemt van zo'n uitrustmoment da's dan weer een beetje jammer!! Maar voor het thuisfront is het wel leuk, kunnen we even mopperen! Het moet ook wel weer prachtig zijn, zo te zien. Geniet er maar van.

gerda 2007-11-26 17:54:08

kees als ik je zo ziet zitten twijfel ik of je slaapt of dat je zit te overdenken, of het allemaal wel zo leuk is, je lijkt de pastoor wel bezig met een schiet gebedje om beter weer. ( allemaal jas aan). Ik ben niet jaloers hoor, echt niet. En wij zitten hier weer met veel ''plezier'' te knutselen aan een suprise, ik begrijp nu waarom je nu bent gegaan. Veel plezier.

koos 2007-11-26 23:10:03

Hoi, Marja en je familie Wat hebben jullie het gezellig zeg.Ik volg jullie wel hoor. En wat een leuke foto's. En wat is het daar mooi, je bent de b.s.o. zeker al een beetje vergeten, maar dat geef niks. Wij zijn druk met de Sint, O ja nog een fijne vakantie van Saskia ze was dat vergeten te zeggen tegen jou. Ook van iedereen de groetjes en genieten jullie maar lekker. Anneke