90210

Verenigde Staten, Los Angeles

Na wat welverdiende nachtrust in ons hotel en een ontbijtje van toast, bagels en fruit zijn we met ons behoorlijk luxe bolide Los Angeles en omstreken in gegaan. Op het programma voor vandaag stond het bezoeken van de Walk of Fame en natuurlijk het fotograferen van de Hollywood letters op het programma. Nadat Marja ons naar het centrum van de stad had gereden en we de auto hadden geparkeerd, stonden we in no-time met onze voeten op Harrison Ford. Ook zijn we per ongeluk op Elton John gaan
en kon Kermit the Frog nog net op tijd ontweken worden. Jullie snappen hem al, we waren op de Walk of Fame terecht gekomen. Na op ons gemak over deze sterrenstraat heen gekuierd te zijn, werden we overgehaald om met een tourtje mee te gaan. Onze chauffeur bracht ons in de buurt van de Hollywood letters zodat we daar ook wat kiekjes van konden maken. Feitje: er stond eerst Hollywood Land, maar in de jaren 50 heeft een storm het gedeelte Land voor een groot dedeelte verwoest en toen hebben ze het zo maar gelaten. Na de letters zijn we naar Beverly Hills gegaan waar we onder andere nog langs de stulpjes van Eddie Murphy, Madonna, George Clooney en mijn favoriet; Lindsey Lohan zijn gereden. Lindsey was overigens niet thuis, want ze zit in de afkickkliniek. Ook hebben we nog een glimps kunnen zien van het immense perceel met villa van de Playboy Mansion. Geen dames gezien.

Na de tour, die zo'n 2 uur duurde, hebben we nog wat gegeten in de buurt van het Chinese Theather waar ook al die hand en voetafdrukken in het beton staan. Blijkt dat ik dezelfde schoenmaat heb als Will Smith! Clint Eastwood heeft erg grote handen trouwens...
Daarna wilde we eigenlijk nog graag naar Venice Beach. The place to be zo bleek het want er was behoorlijk wat filevorming en geen parkeerplek. Toen we eindelijk ergens een parkeerplaats op dachten te kunnen, werd de ingang gesloten en verscheen het bordje FULL. Wel jammer, maar toen zijn we maar weer terug naar ons hotel gereden. Daar zitten we nu aan het zwembad lekker in het zonnetje en mag ik de eerste pin plaatsen. Misschien dat we Venice Beach nog een keer gaan proberen al vertrekken we morgen al weer uit LA.
Groeten,
~Guus en de rest

Geweldig verhaal, super foto's! :) Heel veel plezier vanuit een oranje Nederland!

Caroline 2012-04-30 08:59:28

Hoi Anne en Fam. Wat leuk om jullie verhaal te lezen! Dat klinkt als een top begin van een geweldige vakantie! Geniet ervan! Groetjes, Lizet

Lizet 2012-04-30 11:00:35

Vanmorgen eerst jullie eerste belevenissen gelezen en toen de traditionele koninginnedagdingen gedaan: naar het koekhappen etc. van de koninklijke familie gekeken en gaan zoeken op de rommelmarkt naar het laatste, nog ontbrekende boek van mijn verzameling, dat jammer genoeg niet te vinden was. Nu weer terug bij het verhaal op pindat: zo te lezen en te zien gaat het bij jullie uitstekend bij een lekker zonnetje (hier is het ineens ook 22 graden) en zijn jullie meteen ook al flink actief. Het is in ieder geval een goed begin van de vakantie, dus vooral zo doorgaan.

MenM 2012-04-30 14:16:05

Zo, dat is de ware manier om te beginnen. Het ziet er erg leuk uit en iedereen lijkt het verschrikkelijk naar zijn zin te hebben. Ik zou zeggen geniet ervan. Wij hebben trouwens ook ineens jullie weer: 22 graden. Grandioos voor de variant op koekhappen: zeepkistrijden met Maxima en Annette in de zeepkist: dikke pret, allebei in een strakke rok en hoge hakken: dat ging niet erg koninklijk (gelukkig). Jullie allemaal veel plezier verder en we lezen en zien het wel weer. Groet Diny.

Diny 2012-04-30 19:24:33

Je weet wat ze zeggen over mensen met grote handen;) Klinkt erg goed allemaal!! Veel plezier nog en geniet er van:)

ferry 2012-04-30 19:36:41

Leuk hoor! De jetlag lijkt gelukkig mee te vallen. Gaan jullie nog sterren in levende lijve spotten (of zou je die niet herkennen zonder glitter en glamour...?)

Nelleke 2012-04-30 22:42:18

Wat leuk om te lezen Anne. Veel plezier bij de rest van deze mooie reis, geniet ervan. Groetjes van je collega

Mirjam 2012-05-01 12:55:47

Wat een goed begin van jullie vakantie. Ik kijk er naar uit om jullie verder avonturen te lezen. Heel veel plezier!!!

Sabine 2012-05-02 11:08:03

Hoi, om jaloers op te worden! Was er 2 jaar geleden ook, ik beleef het weer een helemaal opnieuw. Ben wel op Venice Beach geweest, zie ons weer op de Walk of Fame lopen...Ook zo'n toer gemaakt, het hoort er allemaal bij! Ben benieuwd waar jullie nog meer heen gaan, ga het volgen! Vanuit een Nederland met noodweer, genieten daar!!!

Maria 2012-05-02 23:31:19

hallo allemaal, eindelijk eens alles bijgelezen, het verwonderde mij dat ik als eerste van de familie reageer. (ook zeker te druk met koekhappen) aan de foto's te zien gaat het heel goed en hebben jullie de gang er aardig in, leuk om alles eens te zien daar, en wie weet wie je daar nog tegenkomt, geniet er maar van. we blijven jullie volgen, veel plezier nog en veel groetjes

toos 2012-05-04 11:34:02

dat meen je niet dat jullie langs het huis van george cloonly zijn gereden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jessica 2012-05-04 19:32:51

Toppie toppie lang leven de vakantie............................. Geniet en ik blijf lezen. Groetjes Wanda

Waanda 2012-05-07 09:24:38

Hoi Anne en familie! Dat klinkt goed, heel leuk om te lezen en de foto's te zien! Jullie nog een fijne vakantie in the States!!