Nieuw-Zeeland, Taupo

Van Rotorua naar Tongariro

De eerste stop was het geiserpark Wai-O-Tapu net onder Rotorua. Dit park is /het/ park als het gaat over geisers en vulkanische activiteit in N-Z. Het is ook helaas /het/ park als het gaat over de rotte eieren lucht van Rotorua. Gelukkig zijn wij als familie van Rutten wel al wat gewend als het gaat om nare geurtjes, dus wij voelde ons hier al aardig op ons gemak!
Al die geisers en kraters waren een mooi gezicht ook vooral vanwege de verschillende kleuren die de kraters en geisers hadden. Daarnaast zat het weer ook erg mee, een prachtig zonnetje.

De volgende stop die we maakten was bij de /Haruka Falls/ (zie de map hiernaast) Dit stond bekent om de watervallen van Rotorua. Nou was het niet echt een hele grote waterval zoals we dachten, maar eerder een hele grote stroomversnelling. Maar het uitzicht was er zeker niet minder om! Het was echt heel mooi hoe dat superblauwe water zo naar beneden raast!

Hierna hebben we nog wat inkopen gedaan en daarna doorgereden naar de camping waar we nu op staan in Tongariro. Op dit moment zijn we aan het internetten in wat in de winter een skiresort is EN er ligt hier nog sneeuw op de bergen! (om jullie alvast even lekker te maken)
Morgen gaan we alleen niet onze ski's onder onze voeten binden, maar onze wandelschoenen. Morgen staat namelijk de Tongario crossing op het programma. Dit is een tocht van 17 kilometer en schijnt erg mooi te zijn.

Op een later tijdstip zullen we nog wat foto's toevoegen van de afgelopen dagen.

Groetjes,

Anne en de rest.

Hey Guus (en medereisgenoten), Leuk hoor deze pindats :) Vooral de foto's zijn erg tof! Veel plezier en ik zal de site in de gaten houden :P

Sietse 2007-11-20 12:31:26

Hoi allemaal, ik heb ineens van alle dagen de reisverslagen en foto's gelezen en bekeken. Dat had ik nl. niet gedaan toen ik gisteren mijn reactie schreef. Wist ik veel dat ik jullie vakantie met terugwerkende kracht over moest doen. Maar dat was dan ook de moeite waard. Allereerst hulde aan de thuisblijver die het voor elkaar gebokst heeft en daarna alle complimenten aan de N-Zeelandgangers voor de geweldige verslagen en foto's. Wat een land en wat een tocht. Jullie hebben me helemaal stil gekregen en insiders weten dat daar wel wat voor nodig is. Ga zo door, ik vind het geweldig en dan vind ik waarschijnlijk zes weken nog tekort. Zo nu heb ik waarschijnlijk ruzie met Maria. Groet aan allemaal.

Diny 2007-11-20 13:46:39

Geweldig om alles zo mee te kunnen maken. Is toch eigenlijk wel heel bijzonder!! Jullie hebben daar beter weer dan wij hier in Nederland. Hier hebben we al een paar maal nachtvorst gehad. Jullie hadden dan wel sneeuw in de bergen, maar in Oostenrijk en Zwitserland (en zelfs in Winterberg) ligt al volop sneeuw. Er zijn zelfs al liften geopend. In Nederland is het alleen maar koud!! Groetjes aan allen. Gerda

gerda 2007-11-20 23:00:59

Hoi allemaal, Alvast veel succes met de 17 km lange wandeltocht. Het is natuurlijk wel een hele goede manier om heel veel te zien. Ik hoop dat jullie voeten dat allemaal houden. De mijne voel ik al na een dagje winkelen, maar misschien is dat wel erger als "gewoon" doorwandelen. Jullie hebben al heel veel gezien en wij ondertusssen gelukkig ook. Wij hebben de kaart en het boek maar weer onder de stoel vandaan gehaald en volgen de tocht. Eerst hebben we enkele dagen droevig naar de kaaart zitten turen en hem toen maar onder de stoel geschoven omdat verslag uitbleef, maar dat is gelukkig goed gekomen. Wandel ze en geniet ze. Ik vecht het ondertussen wel met Diny uit.

MenM 2007-11-20 23:16:28

En Guus, vooral lekker blijven eten hoor.

MenM 2007-11-20 23:20:42

Gave foto's zeg! Die kleuren in het meer zijn echt spectaculair, om over de enigzins verticale waterval (ook cool via google maps idd!) nog maar te zwijgen. Ga zo door en geniet!

Nelleke 2007-11-21 10:46:20

Gaaf zeg, die watervallen! En hebben jullie al schapen gezien?