Nieuw-Zeeland, Wellington

En daar zijn we weer!

Nog steeds in Wellington vandaag. We zijn net heerlijk uiteten geweest bij 'The Establishment' waar ze erg lekkere wijn hebben, dus excuses voor eventuele spelvouten!

Vandaag hebben we Wellington bezichtigt. Eerst naar het Te Papa muzeum, wat echt erg leuk was! We hebben hier een spektaculaire tocht 'Blast to the past' gemaakt met bewegende karretjes in een soort virtuele reis naar het verleden, we voelden onze magen wel toen we hieruit kwamen!

Hierna met de Cable-car naar de Botanical Gardens gereden. Weten niet precies waar al die ophef nu voor nodig was, het karretje was vrijwel exact aan het treintje in Bad Hofgastein, maar was toch wel weer grappig en komen alvast in de stemming voor onze volgende 'reis' naar Oostenreik! In de Botanical Gardens zelf een heleboel mooie bomen en bloemen gezien, en ook veel mooie vogeltjes die echter te schuw voor de foto waren.

Wellington is echt een bruisende stad met vooral veel cafeetjes en barretjes voor het nachtleven, maar wel erg winderig (en nee, dit keer was het niet Kees....!) We hebben nog een keer gebruik gemaakt van ons luxe bad met streamjets in ons appartement en pakken nu ons zooitje weer in voor een lange tocht morgen naar het Abel Tasman N.P.

We gaan op de boot ontbijten (hopelijk blijft dat er allemaal in, met al die zeewind hier vraag ik me dat af). Het Abel Tasman park is erg mooi, maar ook afgelegen, dus het is goed mogelijk dat jullie de komende 3 dagen weinig nieuws van ons zullen horen.

Omdat dit een spontane internetactie was, hebben we helaas geen foto's dit keer. Maar dat maken we de volgende keer wel weer goed!

We moeten trouwens erg lachen om alle reacties, die we ook met veel plezier lezen! Vooral leuk dat zelfs opa&oma Kennepohl uitgevogeld hebben hoe ze een reactie moeten plaatsen!

Nou, we gaan nog even verder met het proeven van het lokale Nieuw Zeelandse bier (en wijn...) hier, dus tot de volgende keer!

Groetjes van ons allemaal!

Die spelfoutjes, ag zoo wat.... Deze keer was het niet ercher dan anders, maar dat vinden wij niet zoo erch. Wij snappen in ieder geval wel wat jullie bedoelen en het komt goed over dat jullie het wel leuk hebben. Ga zo door!

Bram 2007-11-23 10:15:07

Nog even een vraag. Jan van Geest zit te klooien om jullie verhalen te kunnen lezen. Hij komt wel op de pagina waar de pins staan, maar als hij deze aanklikt komt er verder niets. Ik snap het probleem niet. Misschien kunnen jullie hem een mailtje sturen over hoe en wat. O... Guus. Niet al te moeilijke taal. Er is misschien wel een Nederlands woord voor account.

Bram 2007-11-23 11:28:04

Tjeetje wat zijn we jaloers bij al dit lezen maar ja .....wij hebben lekkere meloenen.........

meloenenvreters 2007-11-23 15:22:39

Hallo globetrotters! Super leuk dat jullie zo vaak berichten plaatsen! (heb ik ook wat te doen hier....hihi). José: ik wacht nog op die foto van die maori, if you know what i mean... ;-) X

Mariska 2007-11-23 17:24:18

Nou, nou jullie zetten er wel de vaart in: je hebt half Nieuw-Zeeland al doorkruist met Harry en nu met Harry op de boot naar de overkant. Volgens onze kaart duurt die tocht 3 uur, dus hopen we dat die tocht een beetje meevalt en er niemand echt zeeziek wordt. Dat zou toch jammer zijn van het ontbijt, maar och als je weer aan land bent is het leed geleden en heb je weer honger , dus dan doe je maar een brunch of zoiets. Wij hebben net nog even de vorige verslagen, foto's en reacties bekeken en daar toch weer wat nieuwe foto's bij gezien. We moeten dus ook nog alert blijven en af en toe een beetje terug gaan in de tijd om niets te missen. Een goede oversteek en geniet ze in het Abel Tasmanpark. Tot lezens maar weer.

MenM 2007-11-23 18:41:57

Een late reaktie, waarschijnlijk hebben jullie nu de boottocht al achter de rug. Het ontbijt is in ieder geval genuttigd, tenzij jullie last hadden van een accute zeeziekte. Ik kijk vast uit naar de volgende serie foto's. Als er inderdaad geen nieuwe verslagen komen in de komende dagen, zal ik dat nog gaan missen!! Tot gauw.

gerda 2007-11-23 23:15:26

Hallo luitjes, jullie zijn met de oversteek bezig. Bep en ik zijn toen in 2000 in PICTON aangekomen het ABEL TASMAN NATIONAL PARK

Bep en Johan koot 2007-11-23 23:26:29

er ging kennelijk iets mis. het abel Tasman park is erg mooi. mogelijk kunnen jullie een wandeling maken naar de WAINUI FALLS die leid naar de hoogste waterval van New Zealand, met een hangbrug kom je dan over de WAINUI RIVER.dit is een prachtig stukje natuur en watergeweld. wij blijven jullie volgen in dit erg mooie land, en wensen jullie veel plezier.

Bep en Johan Koot 2007-11-23 23:35:57

Hoi Wim, Het valt niet mee om de meloenenproductie draaiende te houden, want na 2 weken zit het er al weer op. Ik hoop dat je er net zoveel aan verdiend hebt als ik, want dan kan je ook naar Nieuw-Zeeland. Ik denk alleen dat het potje wel leeg gebleven is en ik hoop dat je zelf genoeg gegeten hebt. Groetjes, Kees

VanRutten 2007-11-24 07:07:42

Hallo Bram, Misschien dat Jan het op een andere computer kan proberen? m'n tijd is op!!

Guus 2007-11-24 07:18:57

Hoi allemaal, Degene die deze tekst geschreven heeft is wel heel erg geraffineerd in zuiver schrijven of voorzichtig geformuleerd: kan niet beter. Van een flesje wijn ga je die fouten niet maken. Maar het was wel meesterlijk geconstrueerd. De reis blijft wel formidabel en voor ons erg boeiend. Alleen hou ik mijn hart vast voor de boot. Ik ben nl. een keer zeeziek geweest. Maar goed, zoals Maria al zei: als je van de boot gaat ben je alles vergeten. Veel plezier in het Abel Tasmanpark. Groet