Death Valley

Verenigde Staten, Death Valley N.P., California

Vanochtend wakker geworden in onze motel. De buren waren 's nachts aardig te keer gegaan en toen Kees en Annet 's ochtends naar de auto wilde lopen en de deur open deden werden ze opgewacht door 3 Las Vegas politie auto's! Gelukkig hoefden Kees en Annet niet mee met de politieagenten, want deze waren voor de andere buren. Kees wilde nog een foto maken, maar dit mocht helaas niet omdat er al iemand geboeid in de auto zat.
Vervolgens hebben wij maar onze spullen ingeruimd en zijn snel doorgereden naar Death Valley.

Dit is een nationaal park wat vroeger een rivier was. Door een aardverschuiving is het een meer geworden wat 3 miljoen jaar geleden droog is komen te liggen. Het gevolg is een park met enorme zoutmeren en een verzengende hitte.
Als eerste gingen we met de auto naar het uitgangspunt 'Dante's view'. Hierna naar het visitorscentrum. Om vervolgens weer met de auto EN airconditioning (niet te vergeten) nogmaals terug te rijden om de zoutmeren van dichtbij te bekijken.
Terwijl Jose, Guus en ik de zoutmeren op gingen zoeken, ging Kees met zijn thermostaatklokje de schaduw opzoeken. Wij kwamen terug met een aantal mooie foto´s, Kees met een gemeten temperatuur van 38,5 graad en dat van even in de schaduw!!

Omdat het echt niet uit te houden was, toch maar niet gekozen voor de camping in Death Valley. We stopten bij iedere plaats die we tegen kwamen om te controleren of de temperatuur al aangenaam was. Uiteindelijk kwamen we bij Lone Pine op een camping met pool waar het lekker aangenaam is.

Vanavond staat er wraps met als toetje watermeloen op het menu. Dus weer lekker smullen en morgen weer verder opweg.

Groetjes,

Anne, Marja en de rest

De naam zegt het natuurlijk al: ik vind verzengende hitte het wel goed weergeven. Wij zeggen ook wel het zindert van de hitte. Daar red je het niet met een fles water tegen de dorst. Als het al 39 graden in de schaduw is, wil je vast niet meer weten hoe heet het in de zon is. Gelukkig hebben jullie een camping gevonden waar het goed toeven was. Aan Marja te zien is het zelfs bij het bbq-vuurtje nog goed uit te houden, wel zonder trui deze keer.

MenM 2012-05-13 12:37:26

Gelukkig zie ik dit weer alleen op een foto. De hitte dendert zelfs al van de foto af. Dit vinden jullie waarschijnlijk ook niet meer aangenaam. Maar eigenlijk moet je het daar gezien hebben (en gevoeld). Maar ga maar gauw weer verder naar een aangenamer temperatuur. Of komt die niet meer? Weer veel plezier verder. Groet Diny

diny 2012-05-13 18:23:28

Death Valley, minder dooie boel dan 't op het eerste oor klinkt ;) Ik zie trouwens Marja opvallend veel bij de bbq's zitten, al dan niet met vlees-tang. Ik stel voor dat bij thuiskomst Marja maar eens haar opgedane Amerikaanse bbq-ervaring aan mij showt ;) Veel plezier nog allen! Groetjes Nils

Nils 2012-05-13 23:15:46

Eindelijk ook een reactie van mij wel laat want jullie zijn aan je laatste week bezig maar zo te zien en te lezen hebben jullie het weer erg leuk gehad en veel gezien en gedaan ,we zullen straks in zeeland alles wel horen daar is het denk niet zo spetaculair maar hopelijk ook gezellig en misschien wat beter weer ,wij zijn zaterdag thuisgekomen maar die verhalen horen jullie wel ook leuk hoor!!!! Groetjes ook van Henk Riet

riet 2012-05-14 16:05:09

hoi, Wat een avonturen allemaal zeg! Geweldig! Heel veel plezier nog! Geniet ervan en maak maar veel mooie foto's (maar dat lukt aardig volgens mij!) Groetjes Simone

Simone 2012-05-14 18:53:33

Hallo wereldreizigers, Mooie foto's hoor! Veel plezier nog. Groeten, Mariska

Mariska 2012-05-15 09:41:03

Wat een temperaturen; niet om uit te houden. Dan is het bij ons toch veel aangenamer, 12 graden in mei is toch niet zo slecht. Gelukkig hebben wij wel regelmatig een buitje om een beetje af te koelen. Het ziet er nog allemaal spectaculair uit bij jullie. Ik wil ook Annet alvast feliciteren met haar verjaardag. Nog vele jaren en veel mooie reizen. groetjes, mede namens Agnes, Bram

Bram 2012-05-16 09:44:10

Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd. En wat een temperatuurverschillen in die paar weken. Mooie foto's. Geniet nog maar fijn van die laatste paar dagen. Annet, jij bent morgen jarig. Hieperdepiep, hoera. Wij wensen jou een hele prettige en bijzondere verjaardag in de U.S.A. Laat je maar lekker verwennen (ontbijtje op bed, een lekker koel bad, heerlijk drankje, ...). En verder wensen wij jou nog vele jaren toe in goede gezondheid en met veel geluk en mooie (reis)ervaringen. Bedankt voor jullie kaart, die we gisteren ontvangen hebben. Groetjes van Ad en Lucia