Rimutaka Rail Trail

Nieuw-Zeeland, Upper Hutt Wellington

Vandaag is het weer gelukkig een stuk beter. Dus we hebben de stoute schoenen maar aangetrokken en een fiets geregeld om de Rimutaka Rail Trail te doen. We werden door de eigenaar van de camping naar een fietsenwinkel in Upper Hutt gebracht. Daar was een probleem, de damesfiets was klein en de herenfiets was groot. Probleempje opgelost,Kees nam de dames en ik de heren . Overigens best wel wennen met opstappen, je been achterover gooien en gaan. We kregen naast de mountainbikes ook twee fietshelmen. Dat viel erg mee. De eigenaar van de fietsenwinkel had ons uitgelegd hoe we moesten rijden, eerst een heel stuk van de Hutt River trail , dan moesten we onder de snelweg door, een straat inrijden en dan kwamen we bij de Rimutaka Rail Trail uit. In het begin ging het goed. Maar op een gegeven moment waren we de verkeerde straat ingereden. Weer gekeerd en de goede genomen. Uiteindelijk waren we na 2 ½ uur bij de Rimutaka Rail Trail. We hebben nog wel een stuk gefietst, maar niet helemaal. Op een gegeven moment zijn we gekeerd en terug naar de camping gereden. Daar mochten we de fietsen laten staan. Morgen moeten we vroeg op, want dan varen we over naar het zuidereiland.

Lijkt me heerlijk om daar te fietsen, ook al heb je geen e-bike. Bram

Bram 2015-11-16 15:35:14

Tja lastig he zonder Koos en knooppunten maar wat een zalig weertje zeg. We zijn helemaal jaloers.