Alligators!

Verenigde Staten, New Orleans

Hallo allen,

Onze laatste dag in New Orleans zit er op. En eigenlijk ook een beetje de laatste dag van de vakantie. Morgen is een reisdag naar Houston en vrijdag vliegen we terug naar jullie! 😃

We hebben er tot zover een geweldige dag van gemaakt. Ik twijfelde of een boottocht door het moeras wel heel slim zou zijn met mijn allergie voor allerlei prikbeesten. Maar na een week in New Orleans en eigenlijk de laatste echte dag, dacht ik: 'Ach, als ze me nu lek prikken, is het niet zo erg'. 🤣

Gewapend met anti histamine pillen en een goede spuitbus tegen muggen e.d. zijn we naar Slidell gereden om daar een tocht te boeken bij Dr. Wagner's Honey Island Swamp Tours. Om meerdere redenen hebben we deze uit gekozen. Ze hebben kleinere boten dan de andere aanbieders en op elke boot is een ecoloog aanwezig. Meestal is dit de schipper.

Buiten dat we natuurlijk voor de Alligators🐊 gingen, was de informatie over alle andere flora en fauna super interessant. Bijvoorbeeld de roze, op kauwgom lijkende, dingen die je op de foto ziet. Dit zijn eieren van de appelslak. We zijn er heel veel tegen gekomen.

Langs de route ook hier nog naweeën van Katrina, maar ook van de recentere orkaan Ida.

De alligators in hun natuurlijke omgeving zien was geweldig!! Er waren er best een hoop, die ook nog eens aardig dicht bij de boot komen. (Niet in de laatste plaats omdat ze gelokt worden met marshmallows 🤔, voor hen lijken ze op eieren. Maar ze vinden ze ook gewoon lekker😂).

Daarnaast hebben we nog wasberen, schildpadden en reigers gezien. Het was een supergave tour om mee te maken. En.....geen muggen gezien of gevoeld! 👍

We hebben in Slidell een kleine lunch gehad en hebben verder nog wat rondgereden en gewandeld in de buitenwijken van New Orleans.

Nu we op tijd terug waren in het hotel, hebben we een was gedaan en de koffers vast voorbereid. Dan kunnen de rest van de dagen vanuit de rugzak!

We gaan nu wat lekkers eten, we weten nog niet wat of waar, maar dat komt vast goed. Nog even de laatste keer sfeer opsnuiven.

Tot morgen!!

Wat gaaf Blij dat jullie zo genieten van deze reis

Sandra 2022-06-02 10:01:28

Wat een vakantie, mooie reisverslagen, bedankt en goede reis naar huis 🌻🌻

Rijanne 2022-06-02 10:35:07

Ja vaak beu te bange. Lijkt me ook geweldig om al die pracht vande natuur te zien. Als ik al jullie verhaaltjes doorlees en de foto's zie, Denk ik: die reis is voor 100% geslaagd. Wens jullie een plezierige terugreis en tot zaterdag middag.

Hans 2022-06-02 17:59:00

En ..,weer bedankt voor het mooie verslag. Katrina laat nog steeds de sporen na. Succes met de rugzak periode!