Vlinders

Verenigde Staten, Gatlinburg

Hallo allemaal!

Na een ontbijt op de kamer (vanwege Covid hebben nog niet alle hotels hun ontbijtbuffet weer ingesteld), zijn we richting Cades Cove Loop Road gereden.

De weg er naar toe is al prachtig, lekker slingeren door de bergen met een riviertje naast de weg. Dat heet hier een creek. 🏞️Deze creek heet Laurel Creek. Een van de populairste watervallen heet Laurel Creek Falls en vind je ook langs deze weg. Toen wij er langskwamen was het er al zo mega druk dat wij doorgereden zijn. Zal maandag hopelijk wat rustiger zijn.

We zijn gestopt bij het bezoekerscentrum om een goede trailmap te kopen. Daar staan de afstanden bij vermeld, kunnen we mooi een paar korte wandelingen doen tijdens de rondrit op Cades Cove Road. Deze eenrichtingsweg van 11 mijl staat bekend om de oude gebouwtjes die bewaard zijn gebleven.🏚️ Het bereik is onderweg erg slecht, zelfs dit reisblog kon ons niet helemaal volgen😉.

We zijn op verschillende plaatsen gestopt om een wandeling te maken, in de hoop nog wat wild te spotten.🚶 Vandaag hebben we 1 beer gezien en verschillende grote kalkoenen, daar is het wat groot wild betreft bij gebleven, maar de wandelingen waren er niet minder om. We hebben heel veel vlinders gezien, ook verschillende soorten, prachtig! 🦋 En we weten nu ook waarom deze bergen ook wel de Blue Ridge Mountains worden genoemd. Door de schaduw lijkt er een blauwe gloed over de bergen te liggen.

Aan het einde van de dag zijn we naar Pigeon Forge gereden, een stad boven Gatlinburg. Dit is pas echt Las Vegas in het klein. 🎢🎡Bijzondere gebouwen, dinnershows en veel bewegende beelden langs de weg. Leuk om te zien! We hebben in Pigeon Forge gegeten bij een buffet restaurant (zonder Covid restricties en in het hotel geen ontbijt vanwege Covid 😂) en zitten nu lekker op de kamer dit blog te schrijven en de dag van morgen te bekijken.

Prettige zondag!!

Prachtig die vlinders en bizar die beer voor je neus. Die zijn vast gewend aan mensen maar toch best spannend zo dichtbij lijkt me. En wat moet je doen als die op je afkomt ? Hallo beer …. Geniet en nog steeds leuk om alles te lezen.

Esther 2022-05-15 10:03:37

Een beer komt in principe niet zomaar op je af als je afstand houdt. Hier wordt minimaal 50 meter geadviseerd. Ik geef de voorkeur aan nog wat meer😉. Mocht de beer toch op je afkomen, moet je je groot maken, klappen en schreeuwen. Nooit wegrennen of de beer je rug toe keren. Incidenten met beren zijn hier een uitzondering gelukkig.

yvethhenk 2022-05-15 11:50:16

Nog steeds leuk om jullie te 🌊🌊 g=v v=g . Wat is dat groene bolletje?

Berno 2022-05-15 12:18:43

Hi Berno, dat weet ik ook niet precies. Er lagen er een paar. Sommige waren kapot en dan leek het op de schaal van een ei. De buitenkant hard, maar niets meer van binnen. Heb het geprobeerd op te zoeken, maar tot nu toe niet kunnen vinden. Als ik hier een boswachter tegen kom, zal ik het vragen.

yvethhenk 2022-05-15 13:06:48

De knikkergal of galnoot is een gladde, ronde, 10–20 mm grote gal, die voorkomt in bladoksels van tweejarig hout van de zomer- en wintereik en wordt veroorzaakt door de galwesp Andricus kollari. De galwesp legt haar eitje in de bladoksels, waarna de boom geprikkeld wordt tot het vormen van gallen. De gal is groen, maar wordt in augustus bruin en heeft een dikke, harde wand. In de gal zit de larve van de galwesp. Eind augustus- begin september kruipt de galwesp door een op een houtworm lijkend gaatje uit de gal. De gal kan na het verlaten van de galwesp aan de boom blijven zitten. Dit is dus het groene bolletje Berno.