Memorial Day

Verenigde Staten, New Orleans

Hoi allemaal!

Wij zijn Memorial Day begonnen in het Audubon Park.

Wederom een prachtig park in New Orleans met leuke waterpartijen, veel dieren en in het midden een golfbaan. 🏌️

De buitenring is bedoeld voor fietsers (één richting) en wandelaars. Er staan heel veel oude eiken die zorgen voor heerlijke schaduw. 🌳Er stond vandaag ook een beetje wind, dat was heel welkom. 🌬️

In het park hebben we een stel leren kennen die daar in de buurt wonen. Zij komen er vaker en wij zagen ze foto's maken van iets in een boom. Dit bleek een jonge specht te zijn. Zo volgden we elkaar op met foto's maken van de dieren die we tegen kwamen. Zij hadden hun professionele camera bij zich.📷 Die van ons hadden we dom genoeg in het hotel gelaten en liepen dus met onze mobieltjes te fotograferen. We raakten in gesprek en Carl bood spontaan aan wat foto's naar ons te mailen, omdat hij ons bezig zag met de telefoons. Zo vriendelijk!

Van een aantal foto's bij dit verslag gaan de credits dus naar Carl.😃

's Middags zijn we terug gegaan naar de French Market. Hier was het gezellig druk. We hebben heerlijk rond gestruind om daarna te eindigen in Frenchmen Street. Daar was het vanavond heel rustig, maar we hebben nog een paar leuke bands horen spelen.

We hebben verder niet echt iets gemerkt van Memorial Day. Een deel van de mensen had wel iets aan met de Amerikaanse vlag.🇺🇸 Maar de echte herdenkingen vinden plaats bij de begraafplaatsen en Memorials.

We hadden het idee om naar het park te gaan waar de Veldslag van New Orleans heeft plaats gevonden in de oorlog van 1812. Dat doen we misschien morgen of overmorgen nog, was voor vandaag niet gepast geweest.

Morgen gaan we weer eens met de 🚗 op pad. Plannen maken we morgenochtend tijdens het ontbijt.

Tot later!! 👋🏻

Prachtige foto’s. Vooral de laatste. Geweldig is die. Fijn om te lezen hoe jullie er iedere dag weer wat leuks van maken. Er is genoeg te zien en te luisteren . Wens jullie weer een mooie nieuwe dag !