Charles Town Landing en Fort Sumter

Verenigde Staten, Charleston

Hallo volgers!

We zien dat het bij jullie mooi weer geweest is vandaag en het de komende dagen ook lekker weer blijft. Heerlijk! ☀️

Wij zijn vanmorgen begonnen bij Charles Town Landing. Hier is in 1670 de stad Charleston gesticht. Het is een prachtig park met veel informatie over de relatief korte geschiedenis van de stad. We hebben heerlijk rond gewandeld. Het was hier vandaag wat minder warm en tot in de middag bewolkt, maar nog steeds prima weer om een en ander te ondernemen. 🥾

Vanmiddag hadden we een excursie naar Fort Sumter geboekt. Je kunt daar alleen komen met een veerdienst. ⛴️

Op Fort Sumter zijn de eerste schoten van de Burgeroorlog gelost in 1861. 💣 Het was 1 van de 4 forten wat in handen was van de noorderlingen. Met de beëdiging van president Lincoln hebben verschillende Zuidelijke staten zich afgescheiden van de Union, een oorlog kon niet uitblijven. De Zuidelijke staten verenigden zich in de Confederatie.

De Noordelijke Staten hebben zich 34 uur verdedigd en moesten zich toen over geven aan de Zuidelijke Staten. De Noordelijke Staten hebben het jarenlang terug willen veroveren, maar dat is nooit gelukt, tot het einde van de Burgeroorlog in 1865. 🇺🇸

Voor meer informatie over Fort Sumter:

Morgen gaan we naar Boone Hall Plantation en wellicht nog naar Fort Moultrie.

Goede start van de week voor jullie! 👋🏻

Zo leuk om elke mee te mogen genieten van jullie reis.! 👍👍👍 Vooral doorgaan, zou ik zeggen. 😘