Orka's!!

Verenigde Staten, Del Rey Oaks

Wat een mooie dag is dit geworden. Vanmorgen miezerde het hier wat, maar uiteraard vol goede moed waren we om 7:30 present op de Fishermans Wharf bij Monterey Whale Watching. De vooruitzichten waren goed, dus gewoon boarden en de oceaan op! Al vrij snel zagen we een hele grote groep (kudde of school) Risso dolfijnen. Naar schatting waren dat er wel een stuk of 400 bij elkaar. We hebben daar een tijdje rond gedobberd om het gedrag te bestuderen en natuurlijk veel foto's te maken. Het duurde daarna niet lang voor er een betrouwbare melding binnen kwam dat er orka's gespot waren op een plek waar we niet in de buurt waren. Nancy, de kapitein en tevens eigenaresse van het bedrijf, heeft vanaf dat moment alleen nog maar vol gas gevaren in de hoop dat we nog op tijd zouden zijn ze te zien. Die moeite heeft zich geloond, de rest van de middag zijn we bij de orka's in de buurt gebleven. Prachtige dieren, een moeder, twee broers en een jong van 8 (!) jaar. Gelukkig was er een fotograaf mee aan boord, de foto van de staart van de orka is dus niet van onszelf, maar van Daniel Blanchetta. Tussendoor hebben we nog een bultrug gezien, maar die orka's........ Wat een belevenis!

Gaaf yveth en Henk .....heb jullie geen fijne vakantie gewenst 🙈maar bij deze GENIET en Geniet van deze gave reis....😘

Sandra 2019-05-11 06:59:14

Whaaa wat ontzettend leuk !! Topdag dus. Goed om te lezen.

Esther 2019-05-11 08:51:06

Gelukt!!! Wat ontzettend leuk dat jullie wens uitkwam.

Hetty 2019-05-11 09:15:37

Genoten en niet zeeziek.geweldig!

Wil pol 2019-05-11 09:21:13

Wauw! Zo gaaf!!

Suzanne 2019-05-11 10:38:41

Wat leuk dat het toch gelukt is , zo gaaf om dit te zien geniet nog even na van de prachtige momenten groetjes .