Korte reis en eerste indruk Charleston

Verenigde Staten, Charleston

Hallo allen,

Vanmorgen zijn we op ons gemak richting Charleston gereden. Het was maar ruim twee uurtjes rijden. 🛣️

Omdat we verwachtten dat het druk zou zijn in het centrum, hebben we de auto bij het hotel geparkeerd en zijn we daar vandaan met het openbaar vervoer naar het historische deel van Charleston gegaan. 🚍

Daar hebben we de lunch genuttigd, wat nog niet mee viel. Bijna elk restaurant had een wachtrij van ongeveer een uur😯. Maar de aanhouder wint, we hebben een leuk plekje gevonden en weer heerlijk geluncht.

Daarna zijn we naar het Slave Mart Museum geweest. Erg indrukwekkend en we zijn er beiden nog stil van. We wisten al wel wat er tijdens de slavernij allemaal gebeurd is, maar als je er op deze manier mee geconfronteerd wordt is het echt om stil van te worden. Er mochten binnen geen foto's gemaakt worden, begrijpelijk natuurlijk. Jullie zien dus alleen een foto van de buitenkant. Dit pand is dus de laatste jaren van de slavernij een slaven marktplaats geweest.

Daarna hebben we een tijdje gewandeld, richting de vertrekplaats van de tour naar Fort Sumter, waar we waarschijnlijk morgen aan toe komen. ⛴️ Hier is ooit het eerste schot van de Burgeroorlog gevallen in 1861.

Nu gaan we een plekje zoeken om het diner te nuttigen en dan lekker slapen.

Prettige zondag!!

Dat zal inderdaad wel indrukwekkend zijn geweest, dat slavernij (hopelijk verleden). Grtjs !

Charles 2022-05-09 12:44:40

Zal wel heel heftig voelen, als je daar staat. En wat een prachtige hotelkamer. Wat een megabedden😁