Canyonlands

Verenigde Staten, Green River

Hallo allemaal!

Gisteravond hebben we nog geprobeerd om een flesje Captain Morgan te scoren. Helaas, welcome to Utah! šŸ¤£ Je kan hier alleen alcohol in een restaurant krijgen als je er ook eet, anders niet. En sterke drank kan je alleen kopen bij de State Liquor Store en die is op zondag natuurlijk niet open. Ach, een biertje bij het eten doet het ook, we waren toch best afgeknoedeld na die trails.

Utah is wat alles betreft een rare staat, ook wat betreft het weer. We hadden jullie al eerder verteld dat het binnen een half uur compleet ander weer kan zijn. Deze ervaring hadden we vandaag ook weer.

Vandaag was Canyonlands aan de beurt. Canyonlands bestaat uit vier gebieden. The Needles, The Maze, The Rivers en Island in the Sky. Deze laatste is het best bereikbaar, zeker vanaf de kant waar wij vandaan komen.

We waren ook weer redelijk vroeg in het park, rond 9:30 uur. We zijn begonnen met een trail bij de Mesa Arch. Ook in dit park is geen enkel trail vlak, dus hebben we weer een behoorlijke lichamelijke inspanning geleverd om de Arch te bewonderen, maar ook deze was het waard.

Daarna zijn we doorgereden naar de White Rim Trail. Ook een prachtige route van, in totaal, 2.8 km waar je ongeveer 1,5 uur over doet volgens de parkkrant. Dat klopt aardig als je in 1 streep doorloopt naar het einde, maar dat doen we natuurlijk niet. Ook dit is weer een prachtige route en er is zoveel moois te zien onderweg. Aan het einde worden we getrakteerd met uitzicht op de Colorado River, Monument Basin en La Sal Mountains. We lopen dezelfde route terug, maar zien toch weer hele andere dingen.

Daarna zijn we doorgereden naar Grand View Point Overlook. Je kunt hier nog een trail van ongeveer 3.2 km lopen om onderweg en aan het einde een prachtige panorama blik te hebben op de diepe ravijnen en mooie vergezichten. In deze trail zitten veel steile stukken, dus ook hier is de gemiddelde wandelsnelheid niet hoogšŸ˜. Maar we hebben vakantie, we hebben geen haast.

Als laatste zijn we nog even naar de Green River Overlook gereden om een foto van de rivier te maken. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen, zagen we een mega regenbui aankomen. We hebben de autostoelen in slaapstand gezet en met de ogen dicht de bui even afgewacht.šŸ˜“ Na ook hier weer van een prachtig uitzicht genoten te hebben, zij we nog naar Moab gereden om toch de State Liquor Store even te bezoeken. Tot onze grote verbazing verkopen ze hier wel Famous Grouse, Henk blij, we hadden dit nog nergens gezien in de VS. Ik heb een lekker flesje Aged Rum meegenomen (wel eerst betaald hoor), Cruzan. Ik kende het niet, maar het smaakt prima, soms moet je eens iets anders proberen......

Daarna lekker een panpizza gegeten bij de Pizza Hut en terug gereden naar het motel.

Morgen zetten we de reis voort richting Hill City, waar we woensdag avond aangekomen moeten zijn omdat we donderdag ochtend om 10 uur met de 1880 Train (nog een echte stoomlocomotief) een rounddtrip gaan maken. Dit stond vorige reis al op ons lijstje, maar is er toen niet van gekomen.

We hebben hier twee reisdagen voor, dus we hoeven geen Max Verstappen te spelen. De totale reis is ongeveer 11 uur. Dan hebben we nog mooi de tijd om wat inkopen te doen voor ons verblijf op de ranch, want daar zijn we weer helemaal op onszelf aangewezen voor wat betreft de maaltijden. Als het mooi weer wordt, gaan we lekker barbecuen. Maar eerst maar eens een stukje autorijden.

Tot later allemaal!!

Wat een prachtige reis maken jullie ,kijk naar de mooie fotoā€™s en het mooie verslag gr .