Wauwwauwwauwwauw

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Hoi allen!

Wat hebben wij een verbluffend mooie dag gehad in Yellowstone Park. We zijn rond half 10 begonnen aan de North Loop. Via de Mud Vulcano, naar de Lower en Upper Falls van de Yellowstone River.

De Mud Vulcano was ons eerste ontmoeting met de Hydrothermal Activia in het park. Er zijn vier verschillende soorten van deze activiteit te vinden in het park, waaronder dus de modder vulkanen. Gelukkig waren we gewaarschuwd voor de lucht van rotte eieren die bij elk van deze aarde activiteiten hoort. Bij de een meer dan de ander, maar dat het stinkt is zeker!

Die stank vergeet je snel als je ziet wat een pracht aan activiteit Moeder Aarde kan produceren.

Na de vulkanen en watervallen hebben we de route vervolgd richting Canyon Village en Roosevelt. Onderweg hebben we heel veel bizons met jong gezien. Bij Roosevelt ook nog een gigantische waterval en toen door naar Mammoth Springs, een andere vorm van Hydrothermal Activia.

Het water wat hier uit de aarde komt is ook warm (of kokend heet), maar doordat het in aanraking komt met andere ondergrond krijg je een andere reactie. Een prachtig schouwspel van kleuren wat lijkt op een zoutberg.

En of we nog niet genoeg oh en ah hadden gezegd..... zijn we als laatste bezienswaardigheid van de Loop gestopt bij Norris Geyser Basin. De grootste verzameling geisers staan in dit gebied (wij dachten ook dat dit in IJsland zou zijn). De kleine trail hebben we vandaag gelopen en we hadden de mazzel dat er 1 geiser actief werd (sorry, foto's gemaakt met grote camera, houden jullie tegoed!) Wat een geweld is dat zeg, echt prachtig!

Dit Basin is ook onderdeel van de South Loop, morgen lopen we de andere trail en hopen we meer geisers te zien.

Ook de wolf heeft zich vandaag laten zien, evenals rendieren en natuurlijk de bizons. Nu hopen we dat we morgen nog een beer mogen spotten, dan is het lijstje aardig compleet.

Groetjes van ons, tot de volgende!

Dat ziet er fantastisch uit👍.

Janine 2017-05-31 08:05:55

Ansicht-plaatjes! Mooi, hoor. Ik word nu toch echt heel nieuwsgierig naar de andere fotoos Fijne wandeling verder,