Badlands National Park

Verenigde Staten, Interior

Hallo allemaal!

Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne Hemelvaartdag gehad.

Wij hebben, na een prima nachtrust, vanmorgen heerlijk ontbeten naast het Visitor Center van Badlands. Een keurig bescheiden ontbijt met een eitje, bacon, toast en een goede bak koffie. We wilden ontbijten bij ons motel, maar de kok was nog onderweg vanuit Georgia 🤣🤣🤣🤣. Daar wachten we maar niet op.

Na het ontbijt even wat informatie ingewonnen bij het Visitor Center. Badlands is ook weer een park met een heel eigen gezicht. Andere rotsformaties dan we al eerder gezien hadden en erg veel groen grasland. In Badlands worden nog steeds heel veel fossielen gevonden, hierdoor is er inmiddels veel bekend over de geschiedenis van dit deel van de staat South Dakota en van de Black Hills.

Ook hier hebben we een kudde bizons gevonden, prachtig om te zien. Daarnaast heeeeeel veeeeel Prairie Dogs, die zijn echt heel schattig. En een lawaai dat ze maken als ze denken dat er gevaar is!

Verder hebben we nog berggeiten gezien met lammetjes. Ze stonden op plekken waarvan we ons afvragen hoe ze er ooit gekomen zijn, maar ja, het zijn nou eenmaal berggeiten.

We hebben het grootste gedeelte van deze kant van Badlands kunnen zien en een paar korte trails kunnen lopen. We hadden prachtig weer erbij, dus weer een prima geslaagde dag!

Diner genuttigd in dezelfde saloon als gisteren en nu nog lekker een afzakkertje op de kamer.

Het ziet er allemaal weer heel indrukwekkend uit.