Record wandelen

Verenigde Staten, San Francisco

Hallo reisgenoten!

We hebben op internet gezien dat er spookweer geweest is in Nederland. Hopelijk is iedereen in orde en is er weinig schade!

Hier scheen de zon volop toen we wakker werden en dat is de hele dag zo gebleven. Echt heerlijk! Na een kop koffie op de kamer, zijn we naar Noah's Bagels gelopen om te ontbijten. Een bagelshop van origine uit New York met heerlijke verse bagels.

Daarna zijn we weer teruggelopen naar Presidio. In het park een stukje de bus gepakt om naar het Golden Gate welcome center te komen. Daar vandaan hebben we de Golden Gate bridge over gewandeld in plaats van gefietst. Leek ons net zo leuk!!

Het waait altijd flink op de brug, dus pet vast houden en wel een vestje aan doen, maar wat een geweldige belevenis. Met name door de stevige wind vond ik het soms best spannend, vooral de stukken waar geen gaas meer staat. Wel fijn dat er niet overal gaas is geplaatst, je hebt natuurlijk prachtige uitzichten vanaf de brug!!

Aangekomen aan de andere kant kan je er voor kiezen om terug te lopen over de brug of door te lopen naar Sausalito om daar de Ferry terug naar San Francisco te nemen. We hebben gekozen voor het laatste, een wandeling van nog ruim 6,5 kilometer. We zijn heel weinig toeristen tegen gekomen op deze route. De meeste mensen fietsen trouwens de brug over.
De route loopt via de Horseshoe Bay en Fort Baker. Het is een mooie route met veel groen onderweg en wat verrassende zichten op de Golden Gate bridge.

In Sausalito genoten van een ijsje, koek en wat drinken en toen op de ferry terug naar San Fran. Terug bij Pier 41 heb ik nog wat foto's gemaakt van de prachtige bloemenperken die daar zijn aangelegd en zijn we naar de stop van bus 30 gelopen.

We zijn wat eerder uitgestapt omdat we gisteren leuke eettentjes en kroegen zagen vanuit de bus in een straat 'onder' ons. Dat bleek te kloppen, dus hebben we lekker een paar biertjes gedronken en daarna bij SuperDuper een heerlijke 🍔 gegeten. Daar liepen we vanmorgen langs op weg naar de bagelshop en toen riep een voorbijgangster dat de burgers daar geweldig zijn. Nou, ze heeft niets teveel gezegd!! Superlekkere hamburgers met verse sla en tomaat, lekkere frietjes en een hele leuke sfeer. Het was daar dan ook een gekkenhuis, mooi om te zien hoe gestructureerd alles daar evengoed verloopt!

Hierna zijn we naar het motel gelopen, waar we nu dit verslag zitten te maken met de benen omhoog. We hebben vandaag een recordafstand op 1 dag gelopen, ongeveer 12,5 kilometer. Dat is een voldaan gevoel, veel prachtige dingen gezien en een mooie ervaring rijker!

Morgen nog 1 dag volop genieten, donderdagochtend kunnen we dan gebruiken om te pakken, auto terug te brengen enz. voor we 's middags om 14:55 uur weer jullie kant uit vliegen.

Tot morgen! ☀️😎

Wauwww mooie foto’s ook weer. En wat vliegt de tijd. Zou nog even heerlijk alles opsnuiven en volop genieten. Liefs

Esther 2019-06-05 09:38:41

Volgens mij gaat de tijd daar relatief te snel voor jullie...

Charles 2019-06-05 17:01:19

Dat klopt Charles, maar ja, er is een tijd van komen en...... Ook wel weer fijn om naar NL te gaan om familie en vrienden weer te zien!