Was klaar en gewandeld

Verenigde Staten, Gatlinburg

Hi allemaal!

Hopelijk is het noodweer bij jullie mee gevallen.

De was is gelukt, snelle machines hier! 😃 We hebben lekker op ons gemakje ontbeten en de was opgevouwen, de koffers vast voorbereid voor ons vertrek van morgen en de autoramen schoongemaakt.

Na de huishoudelijke werkjes zijn we in het dorp gaan lunchen en daarna naar het Visitor Center in de Great Smoky Mountains gereden.

Daar vandaan kan je verschillende routes lopen. We hebben er één uitgezocht van 6,5 kilometer. Het is hier vandaag behoorlijk warm, ruim 31 graden, dus deze afstand is prima. 🥵Er zitten geen hele grote klimpartijen in en het grootste gedeelte lopen we langs de westelijke uitloper van de Little Pigeon River.

Op een aantal plaatsen stroomt het water hier toch stevig. Blijft een mooi gezicht en een prachtig geluid. Onderweg komen we ook langs delen waar de verwoestende brand van 2016 nu nog zichtbaar is. Deze brand blijkt overigens aangestoken te zijn door twee minderjarige kinderen. Vreselijk verhaal, zeker omdat er in totaal 14 mensen zijn overleden en 176 zwaar gewond zijn geraakt. 😔

Nadat we de auto weer bij het hotel neergezet hebben, zijn we het dorp in gelopen. Genoten van mensen kijken en een hapje en drankje. Nu lekker slapen in een door de airco gekoelde kamer. ❄️

Morgen rijden we naar Huntsville voor 1 overnachting en dan zaterdag door naar Vicksburg. 👋🏻