Tweede deel Zion en Kolob

Verenigde Staten, Utah

Hoihoi,

Vanmorgen zijn we als eerste bij het visitor center van Zion op de shuttle gestapt om het deel wat we nog niet gezien hadden te bezoeken.

Dit deel kan je in de zomer alleen met de shuttle bezoeken. We weten niet precies waarom, maar kunnen wel een gokje wagen. Op dit gedeelte zijn veel beginpunten van lange en populaire hiking trails, er is relatief weinig parkeerplaats, dus vanwege veiligheid denken wij dat alle auto's beneden moeten blijven.

We zijn eerst helemaal mee naar boven gegaan, daar kan je door de Virgin River hiken zo ver je wilt en kunt. Een hele hike hebben we niet gedaan, maar uiteraard wel even op de blote voeten in de rivier gestaan. (foto's met andere camera genomen)

Teruggekomen bij het visitor center hebben we een lekkere bak (ijs)koffie gedronken en de auto even uit laten waaien, het was weer een graad of 31 vandaag. Wel droge lucht, dus op zich prima te doen.

Daarna zijn we doorgereden naar de noordelijke kant van Kolob Canyon. Dit deel hoort sinds 1937 bij Zion National Park. Leuke rit, mooi gebergte, niet veel mensen nemen de moeite hier te gaan kijken, dus het was lekker rustig.

Op het gemakkie zijn we terug gereden naar Mount Carmel om bij een wat louche uitziend restaurant het avond eten te nuttigen, het is immers onze laatste avond hier, dan mogen we iets buiten de deur eten vinden we zelf😂😂

Het eten was geweldig, alles supervers, dus we hebben de dag afgesloten in stijl.

Morgen op naar de North Rim van de Grand Canyon.

We lezen dat er noodweer wordt verwacht in NL. Hopelijk valt het allemaal mee!!

Tot het volgende rondje!

Ziet er weer schitterend uit. En waT eten jullie gezond, goed, hoor. Noodweee is hier nog niet geweest, voorspellen ze al 3 dagen. Have fun!

Gerda 2017-06-06 09:06:05

Weer een mooi verslag. Je kunt er een beroep van maken! Nog een fijne tijd gewenst. Het noodweer is ook aan ons voorbij gegaan trouwens😎😅