Pensacola Beach

Verenigde Staten, Pensacola

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we een heerlijke rustige dag gehad, onder andere aan het strand van Pensacola Beach.

Na een prima ontbijt in het hotel zijn we eerst richting de marine basis gereden. We deden gewoon of we van niks wisten en hebben ons gemeld bij de toegangspoort. Daar stond een zeer vriendelijke, maar standvastige militair die ons vertelde dat de basis op dit moment alleen toegankelijk is voor militairen. Helaas, we hebben het geprobeerd.

Daarna zijn we naar Pensacola Beach gereden. Dit is een prachtig, lang gerekt kustgebied. Vlakbij het centrum leuke eettentjes, winkels en souvenirshops en als je verder rijdt richting het oosten een mooi natuurgebied met witte stranden.

Het centrum heeft wat weg van Miami, maar is minder hooghartig. Hier is het voor Amerikaanse begrippen meer 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'.

We hebben hier even aan het strand gezeten en met de voeten in de Golf van Mexico gestaan. Niet te lang, want ondanks veel smeren verbrand je voor je het weet.

Daarna zijn we naar Naval Live Oaks Nature Preserve geweest, stukje gewandeld en ook hier van de kustlijn genoten.

Op de terugweg langs de Walmart geweest voor wat fruit en yoghurt. We hebben tussen de middag behoorlijk zwaar geluncht, dus vanavond lekker iets lichts op de kamer. Morgen vertrekken we richting de volgende stad, we weten nog niet precies waar we uit gaan komen. We gaan in ieder geval een heel eind de kustweg volgen en dan zien we wel waar we uitkomen.

Goede start van de week voor jullie!

Gaaf, mooie plek!

Leon en Suus 2022-05-02 07:45:43

Nieuwe week, nieuw geluid: veel plezier gewenst

Willem 2022-05-02 09:48:46

Het strand ziet er wel verleidelijk uit.