Aangekomen in Hill City

Verenigde Staten, Hill City

Hoi allemaal,

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt afscheid genomen van Cheyenne. Het blijft een leuke plaats, maar eigenlijk zou het een graad of 20 moeten zijn om daar een dagje rond te slenteren in Western sfeer.

We hadden nog ongeveer 4,5 uur nodig om in Hill City te komen. Met twee stops onderweg, waren we daar rond 14.00 uur. Onderweg wel nog regen en natte sneeuw gehad, maar de wegen waren helemaal schoon, dus we konden prima door rijden.

Aangezien we toch nog niet in konden checken in het hotel, hebben we lekker even rond gekeken in het dorp. Ze hebben hier tot en met gisteren veel sneeuw gehad. Niet normaal voor de tijd van het jaar, maar ja..... Alle ondernemers hadden hier wel last van. Sommigen waren vandaag zelfs nog dicht. Anderen proberen er het beste van te maken door met de sneeuwschep/schuiver de voetpaden vrij te maken.

We hadden een kamer met kingsize bed gereserveerd. Die hebben we ook gekregen..... Zie foto! Ruimte genoeg in de kamer en oké, vorige keer kon ik niet al te best lopen en Henk is de jongste niet meer, maar om ons nou in de rolstoel kamer te zetten...... Kunnen we wel lekker zittend douchen 🤣🙈

Vanavond lekker gegeten in het Cowboy Restaurant Desperados, verderop in de straat. Ze claimen het oudste, met de hand gebouwde commerciële pand van South Dakota te zijn. We nemen het graag voor waar aan.

Morgen om 10:00 uur met de 1880 Train naar Keystone. Nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit.

Fijne dag allemaal en tot morgen maar weer! 👋👋🇺🇸🚂

Brrrr koud wat een sneeuw ... . .mooie reis genietse

Sandra 2019-05-23 07:59:47

Niet alleen de omgeving maar ook het weer zorgt dus voor veel variatie. Duim dat het goed weer is voor de trein rit.

Hetty 2019-05-23 09:03:03

Jeetje, wat een k..weer. Althans dat vind ik, misschien vinden jullie het wel lekker, die sneeuw, tenslotte hebben we hier niks gehad. Maar ik hoop dat het straks beter wordt, zeker als jullie naar de ranch gaan. Wel hele mooie plaatjes. Veel plezier in de trein...

Gerda 2019-05-23 09:13:47

Ik wens jullie nog wat zonnige dagen toe hoor. Zo te zien zit de sfeer er nog steeds wel goed in.