Vicksburg en omgeving

Verenigde Staten, Vicksburg

Hallo allemaal,

Zijn jullie de week goed begonnen?

Wij zijn vanmorgen gestart met een bezoek aan het Biedenharn Coca Cola museum. Hier is in 1894 voor het eerst Coca Cola gebotteld. Voor die tijd was het alleen verkrijgbaar bij Soda Fountains. Er is leuke info te vinden over het bottelen, de 'machine' die er voor gebruikt werd en ze hebben heel veel Coca Cola spullen om te bewonderen.

Daarna zijn we aan een wandeling door het historische centrum begonnen. Op de route staan overal informatie borden over de gebouwen die er staan of gestaan hebben en de geschiedenis van Vicksburg. We zijn een geweldig winkeltje tegen gekomen met de meest fantastische herenschoenen, helaas wisten we de maat van Hugo de Jonge niet, anders hadden we een paar voor hem meegenomen. 😂

Op de helft van de route kwamen we langs Walnut Hills.
Een iconisch restaurant waar
authentieke zuidelijke plantagegerechten geserveerd worden in de sfeer van een huis uit 1880. De wereldberoemde gefrituurde kip is een specialiteit, net als de gevarieerde tuingroenten, alles wordt bereid volgens unieke recepten. De kokkin werkt hier al 39(!) jaar. Jullie begrijpen dat we hier de lunch hebben genuttigd en kunnen zeggen dat alle euforische reviews en verhalen niets teveel zijn. 😋

Tijdens het tweede deel van de wandeling hebben we zelfs nog een stukje van het Mississippi Blues Trail meegepakt. 🎶

Daarna zijn we naar Tensas River National Wildlife Refuge gereden. Dit ligt ongeveer drie kwartier van Vicksburg. Het natuurgebied werd rond 1980 opgericht om het particuliere hardhoutbos in de Mississippi delta te behouden. Er leven nu meer dan 400 soorten zoogdieren, vogels, reptielen, amfibieën en vissen. En met een spotscore van 1 beer, 4 wilde zwijnen, 5 White tale herten en heel veel verschillende mooie vogels zijn we heel blij! Absoluut een prachtig gebied om te bezoeken. We hebben alleen de herten kunnen fotograferen. De rest was ons te snel af. 😉Er zaten wel heel, heel, heel veel horzels. Dus de ramen en deuren van de auto zijn dicht gebleven en de wandeling die we wilden maken hebben we maar laten zitten. 🪰

Morgen rijden we naar de volgende stop: Natchez.

🙋🙋🏼‍♂️

Gaaf! En snap niet dat Henk niet een paar schoenen heeft gekocht, leuk die roze…