Weerzien met de Mississippi

Verenigde Staten, Natchez

Hi allemaal,

Vanmorgen zijn we, na een ontbijtje op de kamer, naar Natchez gereden. Dat was vlakbij, ongeveer anderhalf uur rijden.

We zijn eerst naar het Visitor Center gereden om info over Natchez te vergaren. De stad heeft een leuk historisch gedeelte. Wat we niet direct verwacht hadden is dat het er hier op lijkt of er minder achteruitgang is geweest dan in Vicksburg.

We zijn begonnen om het historische centrum te voet te verkennen. Natuurlijk moesten we eerst het uitzicht over de Mississippi bewonderen. Die hadden we natuurlijk al gezien in White Castle en een stukje in Vicksburg, maar hier is het wel heel speciaal. Natchez was ooit de eerste echte nederzetting langs de Mississippi. Vanzelfsprekend zijn niet alle bouwwerken bewaard gebleven, maar gelukkig wel heel veel informatie. Interessant om te lezen wat er zoal is gebeurd. Hoewel het aandeel in de Burgeroorlog hier minder was, heeft dat natuurlijk ook hier de sporen nagelaten. Maar ook verschillende tornado's en overstromingen die gebouwen verwoest hebben.

Het dreigde de hele dag te gaan regenen, maar pas toen we in het hotel waren was het echt zover. Flinke regen en onweer. ⛈️ We hebben overigens een prachtig uitzicht over de Mississippi vanuit de kamer.

We hebben ons opgefrist en zijn toen naar Roux 61 gereden voor het diner. Via verschillende sites zou dit het restaurant zijn waar je echt geweest moet zijn. Nou.....dat klopt wat ons betreft ook echt.

Wat een heerlijk eten. Henk had een combinatie schotel van garnalen en meerval en ik had een krop sla (😂) met huisgemaakte blauwe kaas dressing en bacon stukjes. Daarbij gefrituurde kip. Ik had dit gerecht uitgekozen vanwege de blauwe kaas, één van mijn lievelingskazen. Wat een geweldige dressing, er zaten nog complete stukken kaas in, flink machtig eten trouwens. De kip was ook super lekker. Uiteraard hadden we beiden te veel, maar daar raken we BIJNA aan gewend. Iedereen loopt hier overal met een doggy bag naar buiten. Dan is uit eten gaan ineens een stuk goedkoper, want ze eten er minstens twee keer van. Dat ging voor ons helaas niet op, maar we hebben magnifiek gegeten. 🤗

Op de terugweg wederom regen en onweer, maar het was niet zo ver en het onweer verlichtte de weg een beetje wat ook wel fijn is hier, want straat lantaarns zijn hier schaars.

We hebben nog een mooie show van vuurvliegjes kunnen aanschouwen vanuit het hotelraam. Heel apart om te zien! Niet te fotograferen of te filmen helaas, super gaaf om te zien.

Nu pakken we de vergaarde info er bij om de dag van morgen te plannen.

Tot morgen!!

Het eten ziet er goed uit. En wat een uitzicht zo vanuit je hotelkamer. Leuk om al die verschillende sfeertjes te zien en te voelen. Weer heel anders dan paar dagen terug. Blijf genieten en iedere keer leuk om alles te lezen bij het opstaan. Liefs