Pensacola

Verenigde Staten, Pensacola

Hi!

Daar zijn we weer met een update.

Vannacht zijn we gewekt door het brandalarm wat afging over het hele landgoed, gelukkig loos alarm. Verder hebben we een heerlijke nacht gehad.

Mooi op tijd gaan rijden richting Pensacola, onderweg ontbeten bij Waffle House. Het is een keten waar we nog niet eerder waren geweest, maar een absolute aanrader!

Na een voorspoedige en mooie rit zijn we rond 14:00 aangekomen in Pensacola.

Leuk detail: onderweg hebben we een klein beetje regen gehad, via de speakers kwam op dat moment het nummer Who'll stop the Rain van CCR voorbij. Liedje afgelopen = regen afgelopen. 😯

Pensacola heeft een marinevliegbasis (volgens zeggen de oudste van Amerika) die nog steeds heel actief in gebruik is. We wilden hier graag heen om de Blue Angels te zien vliegen. (Ook deze zouden jullie kunnen kennen van de TV serie Pensacola Wings of Gold). Vanwege bekende redenen worden er op dit moment geen burgers toegelaten op de basis. We kijken morgen wel hoe ver we komen.

Voorlopig vielen we vandaag met ons neus in de boter. Het hotel is een kwartier met de auto verwijderd van de historische binnenstad. Rond 16:00 uur zijn we die kant uitgereden en daar aangekomen bleek dat er een festival is dit weekend: het Pensacola Crawfish festival. 🦞Supergezellig!!

Live muziek, lekker eten en drinken en een braderie. Zomaar zonder dat we het van te voren wisten.😃 De historische binnenstad is prachtig om te zien, verschillende mooie oude panden zijn hier te bewonderen.

We hebben verschillende 'locals' gesproken, ze zijn heel erg vriendelijk en komen met allerlei tips wat we nog kunnen doen hier in de buurt. Daar alleen al hebben we een week of wat voor nodig, maar echt heel leuk dat ze zo geïnteresseerd en attent zijn.

Morgen kijken we hoe ver we richting de basis kunnen komen en gaan we Pensacola Beach verkennen.

Fijne zondag!

Ziet er heeeeel gezellig uit. 👍😘

Gerda 2022-05-01 10:41:02

Wow, wat gezellig. Komen jullie nog wel thuis,..... 😉 Puk wordt heerlijk verwend door de nieuwe overbuuf. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Indrukwekkend alle verhalen.