Ongelofelijk grote bomen

Verenigde Staten, Visalia

Haai!!
Hopelijk hebben alle moeders een fijne moederdag gehad. Hier was het ook moederdag, wat gisterenavond goed te merken was in de restaurants. Op de radio hoor je niets anders dan Mothersday Weekend, het is hier nogal wat dus. Enkele winkels die normaal op zondag open zijn, waren zelfs dicht..... Rare lui hier hoor😂

Vandaag Sequoia NP bezocht. Het eerste NP van de VS was Yellowstone, Sequoia het tweede. Wat een ongelofelijk indrukwekkend park. Van tevoren hebben we natuurlijk gelezen over de grootste bomen ter wereld, maar dit is niet te bevatten. Zelfs bijna niet op beeld vast te leggen. We zijn begonnen bij de General Sherman Tree, de qua volume grootste boom op aarde. Een indrukwekkende boom, die ondanks dat de top dood is, toch elk jaar in omvang blijft groeien omdat hij hout blijft maken. Geen idee hoe, maar de natuur regelt het wel! Foto's van deze reus houden jullie tegoed, die hebben we met de 'gewone' camera gemaakt.

Na de bezichtiging van General Sherman hebben we de Congress Trail gelopen. Ongeveer drie kilometer, beetje heuveltje op en af en onderweg nog veel meer bekende bomen gezien. Bij The President hebben we onze lunch uit de koelrugtas genuttigd. Henk een paar bagels en ik een bak sla (🙈) om daarna onze weg te vervolgen naar het eindpunt van de trail. We hebben er een uur of twee over gedaan, elke keer weer zagen we iets wat de moeite waard was om even te blijven genieten. De temperatuur in het park was heerlijk, vanwege de vele hoge en grote bomen was er veel schaduw. We waren goed voorbereid met veel zonnebrand smeren en petjes op het hoofd, maar dat was vandaag eigenlijk een beetje overbodig.

Nu even aan de borrel op de motelkamer en dan lopen we eens even door de straat om te kijken waar we wat gaan eten. De straat zit vol met eettentjes, dus dat komt vast wel goed!

Morgen rijden we naar Kings Canyon NP, eens kijken wat voor moois we daar weer te zien krijgen!

Tot later allemaal!!

Leuk, hoor.... Om al jullie belevenissen weer te kunnen volgen, en alvast wat fotoos te zien. Prachtig!

Gerda 2019-05-13 08:11:44

Wat een belevenissen weer allemaal, leuk om te volgen.