Laurel Falls en Skybridge

Verenigde Staten, Gatlinburg

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie er weer zijn!

Vanmorgen zijn we op tijd de Smokies in gereden om de Laurel Falls te bezoeken.

Afgelopen weekend was het er super druk. Het is de meest bezochte waterval van de Great Smoky Mountains, veel dagjesmensen bezoeken deze dus in het weekend. In het seizoen zal het niet veel meer uitmaken, maar vanmorgen konden we er goed parkeren. 🅿️

De wandeling naar de waterval is op zich niet lang, maar ook nu weer behoorlijk steil. De ochtendgymnastiek hebben we goed doorstaan en ook hier is het de moeite waard. Het is een mooie route om te lopen en de waterval is heel gaaf om te zien. 🕶️

Daarna hebben we wat boodschappen gedaan voor morgen, dan gaan we een treinreis langs de Oconaluftee rivier en door de Smokies maken. We vertrekken vanuit Bryson City, dat is goed anderhalf uur rijden, dus morgenvroeg ontbijt smeren voor onderweg en de lunch inpakken.

's Middags zijn we met de Skylift naar boven gegaan. Dit is een stoeltjeslift die je naar het Skydeck met prachtig uitzicht brengt. Onderweg er naar toe zagen we weer een beer in een vuilnisbak, triest om te zien. Maar omdat het zolang zo rustig geweest is in de stad, zijn de beren steeds verder vanaf het bos naar de stad gekomen.

Daar vandaan kan je via de Skybridge 🌉 over het dal heen lopen. Deze brug is de langste kabelbrug voor voetgangers in Noord Amerika. Het was voor mij even doorzetten (dieptevrees) maar wat een mooie ervaring was dat! In het midden zitten glasplaten waardoor je een mooi uitzicht hebt wat er onder je gebeurt. Ik heb de brug in totaal drie keer gelopen en de derde keer heb ik zelfs door de glasplaten heen durven kijken 😂.

Als je de brug niet over wilt, is er sinds kort ook een Skytrail. Ook dan geniet je van prachtige uitzichten. Daar is nog een toren gemaakt waar je naar boven kan en waar je info kunt vinden over de verwoestende bosbrand 🔥van 2016. Een groot gedeelte van Gatlinburg is toen afgebrand en bij de Skylift was niets meer over. Deze is snel opnieuw opgebouwd en vanaf Memorial Day 2017 was de lift weer operationeel. Je ziet hier in de natuur er omheen niets meer van. Mooi om te zien hoe snel de natuur zich herstelt.

We hebben onder het genot van een drankje en ijsje nog genoten van live muziek, zijn toen weer afgedaald om te eten en nu lekker op tijd slapen. Morgen is het vroeg dag voor de treinreis.

Tot morgen!

Ooh wat stoer over die brug Mooie reis verder

Sandra 2022-05-17 17:34:14

Wat een lef om over die brug te lopen.Maar als je er 3 keer overheen loopt, sta je wel aan de andere kant 🤔

Charles 2022-05-18 20:56:15

😂heel scherp! Er loopt ook nog een Skytrail, voor iedereen die niet over de brug durft. Dat pas loopt langs de berg en is heel breed. Dat pad hebben we de eerste keer terug gelopen. Mysterie opgelost😉