Geweldige dag!

Nederland,

Hoi allen!

Wat een prachtige dag hebben we gehad. Op verkenningstocht geweest door de Black Hills en Custer State Park. Onze reis begon via Nemo Road richting Johnson Siding en vervolgens via Hill City naar Crazy Horse Memorial. Alleen deze route was al schitterend. In Hill city zijn we even gestopt om het tijdschema van de 1880 Train op te halen, dat is voor later in de week.

Crazy Horse Memorial is ontzettend indrukwekkend om te zien. In 1939 is er door chief Standing Bear (Lakota stam) aan Korczak Ziolkowski gevraagd of hij een Memorial wilde hakken in de Black Hills van de Lakota leider Crazy Horse (overleden in 1877). Deze kunstenaar is gevraagd omdat hij op de wereldtentoonstelling van 1939 bekendheid heeft gekregen als houtbewerker. Hij heeft de uitnodiging geaccepteerd en is begonnen in 1948 met 147 dollar op zak. Even een stukje overslaan: tot op de dag van vandaag zijn de kinderen van Korczak (7 van de 10) nog elke dag bezig met het Memorial....zonder enige staatssteun! Niemand durft te schatten wanneer het helemaal af zal zijn. Op de foto zie je een schaalmodel hoe het eruit gaat zien en hoever het project nu is. De vier presidentshoofden van Mount Rushmore passen in het hoofd van Crazy Horse, het is een immense operatie!

Vandaaruit hebben we de Mt. Rushmore and Custer State Park route gevolgd inclusief de Wildlife Loop Road. En ja......hier zagen we bizons in het echt en ook nog heel dichtbij. Supergaaf!! Verder hebben we ook ezels, herten, hamsters en marmotten gezien en vele vele vogels. Aan het einde van deze route was daar dan ook Mount Rushmore, ook dit is zeer indrukwekkend. Dit project is afgerond in 1939, maar is dan ook niet zo groot als Crazy Horse Memorial.

Op ons gemakje zijn we via de US 385 terug gereden, in de achtertuin van ons verblijf zijn we nog heel veel herten en reeën tegengekomen. We zijn al met al een uur of 9 onderweg geweest en hebben ongeveer 200 mijl afgelegd (330 km.).

Veel foto's heb ik gemaakt met de grote camera, dus die zien jullie (als jullie het leuk vinden) wel als we terug zijn. Maar wat hebben we al ontzettend veel gezien en we zijn pas 11 dagen onderweg. We genieten van elk moment en zijn dankbaar dat we dit mee mogen maken.

Tot de volgende keer!

Super!!!! Ben benieuwd naar de andere fotoos. Gr.

Gerda 2017-05-22 07:40:49

Fijn om te lezen dat het een mooie reis is die jullie maken

Sandra 2017-05-22 09:38:08

Wat een leuk verslag. Wij zijn ook blij dat jullie zo mogen genieten, we gunnen je dat ook van harte. En wensen jullie nog heel veel PLEZIER, GENIET er van!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hans. 2017-05-22 10:31:39

Wat een indrukwekkende reis tot nu toe. Fijn de verslagen. Kunnen we een beetje meeleven.