The big Easy (28-5)

Verenigde Staten, New Orleans

Hallo volgers,

Vanmorgen zijn we begonnen met een lekker ontbijtje in het hotel.

Het is hier al aardig druk aan het worden. Maandag is het Memorial Day en dus hebben veel mensen een lang weekend. Ze trekken er op uit en gelukkig heeft iedereen in deze regio geluk met het mooie weer. Het is vandaag 31 graden🌡️maar de lucht is droog. Zolang je alles rustig aan doet, waarom zou je ook haast hebben in de vakantie 🤔, is het goed te doen. Veel water blijven drinken en regelmatig even de schaduw opzoeken.

We zijn daarna naar het New Orleans City Park gereden. Een prachtig park waar voor iedereen wat wils is. Je kunt er wandelen, fietsen, vissen, kanoën en nog veel meer.

Het leuke aan deze parken is dat je je eigen spullen mee kan nemen zoals eten, drinken, barbecue, volleybalnetten (of andere benodigdheden voor activiteiten) en je je zo met een groep vrienden de hele dag kunt vermaken. Zonder dat dit meteen een vermogen kost.

Het park is zo groot dat we de helft nog niet gezien hebben. Er rijdt een treintje door het park, waarmee je een groot gedeelte van het park in korte tijd kunt bekijken. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.😂

Er is een beeldentuin met grappige kunstwerken. Er staat er ook één van een in Nederland geboren kunstenares Coosje van Bruggen, een veiligheidsspeld als corridor.

We hebben koffie gedronken en beignets gegeten bij Café du Monde. Ze bestaan al sinds 1862 en serveren ook sinds die tijd koffie met beignets, meer niet. Hier staan ze in de wijde omtrek om bekend. De beignets zijn super! Ze hebben wat weg van onze oliebollen.

Later op de middag zijn we terug gegaan naar de oever van de Mississippi en Jackson Square. Hier staan vele kunstenaars en iets verder staat de St. Louis kathedraal. Daar werd net een stel getrouwd 🍾en daar kon iedereen getuige van zijn. New Orleans wordt ook wel The Big Easy genoemd, een zeer terechte bijnaam als je dit soort dingen mee maakt.

Via Bourbon Street, inclusief een drankje en het diner, zijn we terug gelopen naar het hotel, waar we nu nog nagenieten van de prachtige dag.

Fijne zondag!

PS: dit verslag staat op de verkeerde dag. Die van gisteren is opgeslagen op de 28e omdat ik deze na 12:00 's nachts gemaakt had en het systeem accepteert het niet als ik meerdere verslagen op één dag wil maken.

Was weer super om alles te lezen, en het maakt niks uit of er een verkeerde dag bij staat. Tis heerlijk om elke ochtend mee te kunnen genieten van jullie reis. 😘