Onze laatste volle vakantie dag alweer

Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal!

Allereerst willen we beginnen met jullie te bedanken voor de leuke reacties op ons blog. Was altijd lekker wakker worden met jullie berichtjes!

Vandaag hebben we, eigenlijk zoals de hele vakantie, met volle teugen genoten. Misschien een beetje extra omdat het de laatste officiële hele vakantiedag was. Morgen vliegen we vanaf San Francisco om 13.55 naar Amsterdam. Vanwege het tijdverschil komen we daar op de 20e om 9.15 uur aan, als er geen vertragingen zijn.

Maar..... Vandaag heerlijk rondgewandeld in Fishermans Wharf. We zijn daar heen gereisd met de bekende oude San Francisco tram, supergaaf om meegemaakt te hebben.

We hebben de grootste cocktail besteld die we konden vinden โ˜บ๏ธ๐Ÿ˜‚, maar dan wel samen gedeeld!! Na de cocktail was het tijd weer wat te gaan ondernemen.

Aan Pier 45 liggen twee marine schepen die nog in WOII dienst gedaan hebben, een bevoorradingsschip, de SS Jeremiah O'Brien en een onderzeeboot, de USS Pampanito. Tof, want ik wilde altijd al eens op/in een onderzeeboot kijken en dat kon dus op deze. Voor Henk ook leuk, hij heeft tijdens zijn opleiding trainingen gehad op zo'n soort schip en hij kon mij dus erg veel vertellen. De audiotour had ik niet nodigโ˜บ๏ธ Het was indrukwekkend om te zien! Zulke kleine ruimtes en dan 70 man die daar alles moeten doen, werken, koken, eten, slapen, wassen. Maar er is geen douche..... Een patrouille kon wel 90 dagen duren, zal niet fris meer geroken hebben aan het einde.

We zijn daarna nog met een boottocht mee geweest die onder de Golden Gate Bridge door vaart, gaaf hoor! En nog specialer, er waren die dag walvissen gespot in de baai en wij hebben ze ook gezien. Wel van veraf, kon niet zien welk soort, maar kon wel een filmpje schieten.

Na al deze activiteit, was het tijd voor een hapje en drankje. Natuurlijk lekker visjes gegeten. We hebben de terugreis naar het hotel zo lang mogelijk uitgesteld, maar het moest er toch van komen. Koffers zijn inmiddels bijna helemaal ingepakt ๐Ÿ™, maar we blijven verslag doen tot het bittere eind, dus jullie horen vast nog van ons voor we thuis zijn! ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹

De zes weken zijn voorbij gevlogen voor jullie we hebben in elk geval genoten van jullie reis verslagen.Een hele goeie reis terug jullie komen hier ook in de warmte terug 30 gr.๐Ÿ‘‹

Marjory 2017-06-19 08:12:48

Geniet nog

Sandra 2017-06-19 08:19:44

Zo te zien aan de foto's was dit wel een hele mooie afsluiting van jullie vakantie, super๐Ÿ‘. Heb genoten van jullie verslagen en foto's en zie jullie in Winterswijk weer terug. Hele goede reis, wel jammer dat het voorbij is he!๐Ÿ˜œ๐Ÿ™‹๐Ÿ™‹

Janine 2017-06-19 08:53:36

Het was groots om via jullie verslagen de reis mee te beleven. Goede reis terug en tot in Winterswijk.

Hetty 2017-06-19 09:11:32

Ga jullie mooie verhalen missen. Wakker worden en Pindat lezen. Een hele goede reis en hopelijk niet al teveel vertragingen of andersinds . Dikke kus voor beide .