De Rockies!

Verenigde Staten, Estes Park

Een grote overgang: van muzieksteden en heel warm weer, naar de ongerepte natuur en temperaturen tussen 0 en 10 graden. Vandaag zijn we voorzien van trui, vest en windjack de Rocky Mountains ingegaan.

Bij de oostelijke ingang Beaver Meadows hebben we een pas aangeschaft die ons meteen toegang geeft tot alle andere Nationale Parken waar we nog gaan komen.

Een aantal wegen is nog dicht, we konden dus niet echt het park rond, maar heen en weer rijden werkt ook prima 👌 Vanuit Beaver Meadows hebben we eerst de Trail Ridge Road in westelijke richting gevolgd tot aan Rainbow Curve. Daar was de weg nog afgesloten. We zijn hier op een hoogte van bijna 3600 meter en hier ligt dus gewoon nog sneeuw! Temperatuur ligt hier nu rond het vriespunt en met de wind erbij ben ik blij met mijn vest en windjack. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt om nog meer van de natuur te genieten. Voordeel van vroeg in het seizoen hier te zijn is dat het aantal toeristen heel erg meevalt.

We volgen de weg weer terug, om vlakbij de ingang de weg door te rijden naar Bear Lake. Vanaf deze weg is er een aantal afslagen naar waterpartijen en andere trails. En hier vinden we dan ook het eerste wildlife! Verschillende herten die zich totaal niet storen aan de bewonderaars en heerlijk hun gang gaan. We hebben ook twee reusachtige elanden gezien, zij stonden alleen te veel beschut om er een goede foto van te maken.

Ook deze weg volgen we terug, we stoppen bij Hollowell Park Trailhead om onze van te voren aangekochte lunch (een lekkere bak salade) te nuttigen op een picknickbank met uitzicht op een groep van 6 herkauwende herten, kan het mooier? Een klein stukje vanaf de ingang volgen we de eerste route weer en iets verderop gaan we via West Horseshoe Park terug naar Estes Park. Onderweg worden we nog getrakteerd op een kudde schapen die een pauzeplek gevonden heeft bij een meertje.

Het was een prachtige dag, er is nog geen sneeuw gevallen, maar als ik nu naar de lucht kijk, zal het niet lang meer duren.

Jullie hebben allemaal mooi weer gehad hebben we gezien, geniet er nog van!

Tot de volgende ronde!

Goedemorgen mooie foto's weer en goed te lezen dat jullie het super hebben....was zeker mooi ruim 30 graden en nu hebben we regen hahaha geniet verder

Sandra 2017-05-18 07:21:26

Oh, wat een fantastisch dag in de natuur. Genieten hoor en foto's graag😊

Janine 2017-05-18 08:29:52

In 1 woord ' fantastisch' Dat ruige landschap , en het beeld van jullie met een salade op een bankje. Top