Goede reis gehad

Verenigde Staten, Monterey

Hallo allen!

We zijn om 08.00 begonnen aan onze reis naar Monterey. We wilden, zoals gezegd, zoveel mogelijk de kustroute rijden. Dit is 1 weg zonder zijwegen vanaf Cambria tot aan Monterey. Op de helft was de weg afgesloten, geen omleiding, dus konden we weer 26 kilometer terug rijden, haha haha. Maar........ Op de terugweg konden we dingen zien die we op de heenweg niet hadden gezien. Op een paar plaatsen lagen er tientallen Elephant Seals te zonnen. Dat zijn mega grote zeehonden. Supergaaf natuurlijk en dat maakte de afgesloten weg dubbel en dwars goed.

Aangekomen in Monterey eerst een plek op de walvis spot boot gereserveerd. 08.00 en 09.00 zaten helaas al vol. We staan nu op de vaart van 10.00 uur, maar kunnen wel eerder komen, misschien komen er mensen niet opdagen. Hoe vroeger hoe meer kans op verschillende walvissen en dolfijnen, dus wij staan hier morgen om 07.30 en dan zien we wel. De vaart duurt ongeveer 4 uur, we hebben er heel veel zin in!!

In de haven hier hebben we ook al een zeeleeuw en otter gespot, dus we zijn hier weer goed begonnen.

Tot morgen met hopelijk walvis en dolfijnenfoto's!

Dat ziet er erg goed uit, begin nu toch wel een beetje een onderbuik gevoel te krijgen bij het zien en horen van al die dingen in en rond het water. Lekker he die verse garnaaltjes😜 Vergeet vooral geen foto's te maken van de evt walvissen😳

Janine 2017-06-16 08:41:23

Jaloers!!!!! Ik hoop dat jullie heeel veel walvissen zien, kan ik straks genieten van de fotoos, haha