De wijk Algiers en French Market

Verenigde Staten, New Orleans

Hallo allemaal,

Hebben jullie een goed weekend gehad?

Wij zijn vanmorgen met de Streetcar 🚇naar de oever van de Mississippi gereisd en daar vandaan hebben we de ferry genomen naar de wijk Algiers.

Hier bevindt zich de Jazz Walk of Fame. De wandeling start met een beeld van Louis Armstrong. 🎺Leuk weetje: hij is geboren op 4 augustus, maar wilde liever jarig zijn op Onafhankelijkheidsdag. Hij vierde zijn verjaardag dus op 4 juli. ✨

Een van de dingen wat de muziekscene van New Orleans bijzonder maakt is dat er vroeger hele families samen muziek maakten en bands vormden. Langs de Walk of Fame vindt je veel info terug hierover.

We wilden graag wat schaduw plekken opzoeken, met 32 graden en vochtigere lucht dan gisteren was het even oppassen. In de straten in Algiers staan prachtige huizen en veel bomen, dus hebben we daar heerlijk wat rondgewandeld en huizen bekeken.

Na de overtocht terug zijn we naar French Market gegaan. Dit is een markt met allemaal kleine standjes. Hier vind je net wat andere (meer aparte) kleding en snuisterijen. 🛍️Uiteraard is hier ook aan de inwendige mens gedacht met eten en drinken uit verschillende windstreken. We waren er vrij laat, dus we gaan morgen nog eens terug om op ons gemak rond te snuffelen.

Aan het eind van French Market herkenden we het terras waar we 5 jaar geleden ook hebben gezeten. Naar ons idee speelde hier ook dezelfde band, maar dan moeten we de foto's er eerst eens bij gaan pakken. 🤣 Aan de overkant op het Frankrijk plein staat een gedenkbeeld voor Jeanne d'Arc, slechts 19 jaar is ze geworden. Heldin in de 100-jarige oorlog tussen Frankrijk en Engeland. Je ziet in New Orleans veel Franse invloeden nog terug. Leuk om te horen hoe de Amerikanen de Franse straatnamen en dergelijke uitspreken.

We hebben in Frenchmen Street wat gedronken en daarna gedineerd. Weer een lekker sfeertje ook daar vandaag.

Morgen is het hier ook weer warm. We gaan de dag proberen goed in te delen om te voorkomen dat we 's middags om 14:00 al geen puf meer hebben. 🥵 Maar niets doen is natuurlijk geen optie nu we hier zijn, er is nog zo veel te zien! We zijn wel benieuwd naar Memorial Day. De afgelopen twee keren dat we in Amerika waren, zaten we op de ranch bij Doug. Daar vergeet je soms dat er nog meer is buiten bergen en een paardenrug, dus daar hebben we deze dag niet heel bewust meegemaakt.

We gaan het zien!! Tot morgen 👋🏻👋🏻

Gaaf! En wat een temperaturen, genoeg (water) drinken! We zijn 3 nachtjes naar Normandie geweest en van alles gezien m.b.t WOII. Indrukwekkend! Memorial day, benieuwd wat er op jullie locatie aan gedaan wordt! Fijne dag!

Suus en Le 2022-05-30 08:44:16

Dat zal zeker indrukwekkend geweest zijn! 😘