Weer zo'n prachtige dag!!

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Hoi!

Vandaag ben ik vrijwillig om 6.30 opgestaan (!!!) met een buitentemperatuur van rond het vriespunt om terug te gaan naar Norris. En nee.... Ik ben niet ziek! 😂

We hebben daar nu de zuidelijke Loop van ongeveer 3 km. gelopen en weer prachtige natuurverschijnselen gezien. Omdat het nog vroeg was en relatief koud was de vrijgekomen waterdamp extra goed te zien. Gelukkig ruiken jullie bij het bekijken van de foto's niet wat wij roken op de vroege morgen 😉

De temperatuur liep al snel op tot een heerlijke graad of 21. We zijn verder gereden richting Old Faithfull om onderweg nog op verschillende plaatsen te stoppen en geisers en basins te bezoeken. De mooiste is verreweg de Prismatic Geiser die door verschillende bacteriën prachtige kleuren heeft.

Aangekomen in Old Faithfull hebben we eerst lekker wat gegeten. Zie de foto hoe gezond! In het park zijn de lunchgerechten wat beperkt (hamburger met friet of hotdog met friet), dit leek ons een betere oplossing 🥗.

Old Faithfull is de meest actieve geiser, deze wordt ruim 20 keer per dag actief. De verwachte tijd was rond 3.20 uur, maar boven ons hoofd werd het heel donker en het leek alsof het elk moment kon gaan stortregenen. We hebben besloten om deze geiser morgen vroeg te gaan bekijken en zijn naar West Yellowstone gereden voor een paar kleine boodschappen, een biertje en klein diner. Als het goed is, pakken we hier zo wel een WiFi signaal op zodat we onze twee dagen reisverslag kunnen versturen.

Morgenvroeg is het waarschijnlijk ook rustiger bij de geiser, vanaf gisteren hebben alle schoolkinderen in Amerika vakantie. Dat is te merken, het wordt nu overal best druk, ook de Chinezen en Japanners zijn massaal aangekomen, heel handig als je foto's wilt maken, haha haha.

Groetjes van ons!

Dat ziet er mooi uit zeg!