Beren!

Verenigde Staten, Gatlinburg

Hi allemaal!

Onze dag begon verrassend. Terwijl we de boodschappen in de koelkast aan het leggen waren, hoorden we een klap. Alsof er iemand tegen een auto aan reed of iets dergelijks. We hebben daar geen aandacht aan geschonken, maar een paar minuten later zagen we dat er geen aanrijding was.

Een mama beer met jong had de vuilnisbak omgegooid en deze keer 'geluk'. Ze gaan niet zomaar open normaal gesproken, maar toen wij naar buiten keken stonden beide uit de vuilnisbak te eten. 🐻

Bijzonder om mee te maken, onze eerste dag en nu al een beer met jong op visite. Ze horen hier natuurlijk niet te zijn, maar ze worden de laatste tijd vaker in het dorp gezien. 🚫

Vandaag zijn we het Roaring Fork Motor Nature Trail opgereden. De weg gaat over in een eenbaansweg. Langs deze weg zitten verschillende startpunten voor wandelingen. Ook hier hebben we verschillende beren gezien. Zelfs ééntje met drie jongen.

De eerste wandeling die we gemaakt hebben was het Noah “Bud” Ogle Place Nature Trail. Een leuke, korte wandeling, maar wel over een natuurlijk pad. Over stenen, houten bruggetjes en niet te vergeten boomstronken. 🪵 Langs de route staan verschillende oude gebouwen die er als sinds ongeveer 1870 staan. Leuke route om te lopen.

Daarna zijn we gestart met de klim naar Grotto Falls. Dit is een waterval waar je achterlangs kunt lopen. De heenweg was best even op de tanden bijten, helemaal toen het begon te plensen. Gelukkig hadden we poncho's bij ons. Maar de klim was de moeite waard, ondanks de regen 🌦️was het een prachtig gezicht en zijn we natuurlijk achter de waterval langs gelopen. Daarna op ons gemak weer afgedaald en naar het hotel gereden om onze drijfnatte sokken en schoenen uit te doen en een lekkere douche te nemen.

Henk had zin in een steak. Nou, die heeft hij gekregen. 😂😂 Zie foto. Mag ook wel na zo'n flinke wandeldag.

Op de terugweg zijn we nog getrakteerd op een prachtig beeld van de Smoky Moutains. Dit is dus de reden waarom ze zo heten!

Fijn weekend allemaal 👋🏻

Kan me voorstellen dat je je kapot schrikt, als je zo'n beest voor je deur ziet staan, tis toch wat anders dan een straathondje 🤔🤔. Pas op, hé. Zou het wel fijn vinden als jullie weer heelhuids thuis komen. 😘

Gerda 2022-05-14 07:20:28

Het is weer heerlijk wakker worden met een reisverslag van jullie. Zo genieten we een beetje met jullie mee.

Hetty 2022-05-14 09:30:53

Wat geweldig mooi om zo met jullie reis mee te lezen.... Geniet ze verder!!!

Joyce 2022-05-14 15:47:22

Hi! Leuk dat jullie met ons meereizen! We zijn voorzichtig hoor Gerda, we zijn voorbereid op het tegenkomen van een beer. Er worden er hier, vooral in de Smoky Mountains, veel gespot. We hebben er vandaag ook weer gezien😉