Wat geweldig!!

Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal!!

Wij zijn in euforie stemming!!

We meldden ons vanmorgen om 07.30 in de haven van Monterey in de hoop dat er een paar mensen niet op zouden komen dagen. Wij zaten natuurlijk officieel op de boot van 10.00 uur, maar hoera, we mochten met de boot van 08.00 uur mee.

We werden gewaarschuwd voor ruige zee en het advies was een pilletje tegen zeeziekte te nemen. Dat hebben we maar gedaan, stel je voor dat we alles missen omdat we ziek zijn.

Na ongeveer een uur varen zagen we de eerste bultruggen. Even later werden zij vergezeld door witgestreepte dolfijnen en Noordelijke gladde dolfijnen. Echt een prachtig gezicht! Dolfijnen zijn zo snel, hoop dat er ergens een foto is gelukt.

Na een tijdje de bultruggen te hebben bekeken, zijn we verder gevaren en zagen een hoop grijze dolfijnen.

Even verderop wederom een drietal bultruggen, deze waren duidelijk aan het eten, regelmatig kwam hun hoofd boven water. Supergaaf gezicht!!

Het werd zo langzamerhand tijd om terug naar de haven te gaan, de hele trip duurt rond de vier uur. Maar daar kwam nog een bonus voorbij: een blauwe vinvis!! Deze wordt niet altijd gespot, maar we hadden mazzel dus! Het is het grootste dier op aarde, kan tot 25 meter lang worden. Machtig dier om te zien, het was wel wat ver weg, dus denk niet dat de foto's heel goed zijn.

Kijk maar of jullie iets kunnen vinden in al dat water! Inmiddels zijn we in San Francisco, onze laatste bestemming. Tot morgen!! 😘

Gaaf gaaf gaaf

Sandra 2017-06-17 06:03:08

G E W E L D I G !!!!!!!!!!

Gerda 2017-06-17 08:27:46

Wat prachtig zeg, echt genieten van NATUUR geweldig! Zoiets zie je in Huppel niet!

Hans en Alie. 2017-06-17 09:28:35

Wat geweldig, en dan nog zo'n bonus. !!! Genieten!!

Hetty 2017-06-17 09:40:02

Yes, en daar had ik dus graag bij willen zijn, kan de foto's van jou niet afwachten, alle foto's en verhalen zelfs. Krijgen we een film en verhalen avond, wil ik wel helpen organiseren😜👍

Janine 2017-06-17 09:53:18

Heeeel erg gaaf. Dat is even andere koek dan een goudvis 😊

Suzanne 2017-06-17 10:38:17

Prachtig!!!!!

puck 2017-06-17 10:52:00

Holy.... wat geweldig. Wat moet dat een geweldig gevoel zijn om te zien. Heel imposant . 👍😘

Esther 2017-06-17 10:52:22

Vandaag 17 juni kijk ik voor de eerste keer naar jullie verslag. Wat een fantastische reis maken jullie. En dan nog alle foto's die ik niet heb gezien. Goeie terugreis.

leo 2017-06-17 13:50:31

Als dochter van een (eenmalige) walvisvaarder: mooi om te zien!