Grand Canyon South Rim en Williams

Verenigde Staten, Williams

Hey luitjes!

Super om te lezen dat jullie de verhalen leuk vinden!

We zijn vanmorgen op tijd weggereden uit Jacob Lake om alvast een deel van de South Rim van de Grand Canyon te bekijken. Overigens zijn we ergens weer een uur terug gegaan in de tijd, we weten alleen niet precies waar dat geweest is..... πŸ˜‚πŸ˜‚

Een heel deel van de reis van, in theorie, 3,5 uur ging door Navajo en Hopi reservaat. Deze stammen zijn natuurlijk compleet westers geworden, toch is het wel apart om te zien. Langs de weg ontelbare kraampjes waar sieraden, dromenvangers en potterie worden verkocht. En als je een radiostation opzoekt wat niet stoort, krijg je er 1 met een Indiaan als DJ die je niet kunt verstaan of je krijgt een station met Indiaanse muziek. Aangezien we bang waren dat het misschien een muziekje was om regen aan te vragen, zijn we maar gauw terug naar de andere zender gegaan.

Ook deze kant van de Canyon is prachtig, maar helaas ook vandaag weer wat heiig. Kan ook komen door de geplande bosbranden.... Jammer jammer. Jullie kunnen wel van ons aannemen dat het beeld van de Colorado River die door die enorme bergen stroomt echt fenomenaal is om te zien.

Leuk detail: vandaag konden we de overkant zien, waar we gisteren hadden gestaan.

Omdat we Williams nog even wilden verkennen, zijn we rond half vijf uit het park weg gegaan. Er wachtte ons nog een leuke verrassing, ons hotel blijkt aan de oude Route 66 te liggen!!! Op veel trajecten is deze route opgegaan in andere snelwegen, maar hier ligt nog een origineel stukje. Alles op dit stukje herinnert hier dan ook aan. Leuke winkels, cafés en restaurants. We waren het niet van plan, maar zijn hier toch blijven plakken voor een biertje en wat eten. Niet zo gezond, maar oh, wat was het heerlijk. En nog getrakteerd op live muziek op het terras ook.

Het was dus weer een geweldige dag. Morgenvroeg terug naar de South Rim, hopelijk is het vroeg op de dag nog niet zo heiig.

Fijne dag voor jullie allen, groetjes van ons!

Lekker zonnetje, lekker eten, Enjoy!

Melissa 2017-06-08 07:25:45

Leuk: route 66 n nog live muziek ook. Geinig hoor dat onverwachte. Ik hoop dat jullie nog veel "ongezond" eten mogen genieten, want zelfs op de foto ziet het er goed uit.πŸ”πŸ”πŸŸπŸ—πŸ₯“πŸ³πŸ°πŸΏπŸ©πŸ₯ƒπŸΊ

Esther en Charles 2017-06-08 16:45:13

we beginnen jullie nu al wel een beetje te missen... t'is net almelo: 'savonds springt het licht aan, 's morgens 'uut' (bij jullie thuis) we volgens jullie op de voet en stellen vast dat het je niet om lekker luieren gaat maar wel volop genieten, wat een overweldigende omgeving, wat een events! Huppel 8 juni 22.50u nee .51..