Prachtige dag in San Fran

Verenigde Staten, San Francisco

Hoi volgers!!

Vannacht prima geslapen in ons motel, we hadden verwacht wel wat geluidsoverlast te hebben, maar dat viel 100% mee.

Op Lombardstreet eerst ontbeten bij Mels, een onwijs leuke diner die al bestaat sinds 1947. Daarna zijn we richting Presidio gelopen.

Het Presidio was oorspronkelijk een Spaans fort uit 1776. Onder Nieuw-Spaanse heerschappij was het Presidio het hart van de kolonisatie van Noord-Californië. Daarna ging het fort naar Mexico, tot het in 1848 in Amerikaanse handen kwam.

In 1989 besliste het Amerikaans Congres dat het de militaire activiteiten in het Presidio zou stopzetten. Op 1 oktober 1994, na 219 jaar legergebruik, werd het Presidio effectief overgedragen aan de National Park Service. Men koos ervoor om het nieuwe Presidio verschillende functies te geven. Om de bestaande gebouwen een nuttige functie te geven, werden diverse instituten aangetrokken om er zich te vestigen. In 1996 werd de Presidio Trust opgericht om het merendeel van het grondgebied van het Presidio te beheren, terwijl de National Park Service controle behield over zo'n 20% van het land langs de kust. Het doel om het Presidio financieel zelfvoorzienend te maken, werd al in 2005 bereikt, 8 jaar eerder dan voorzien.

In het huidige park zijn er verschillende bosrijke gebieden, heuvels en toeristische uitkijkpunten over de Golden Gate Bridge, de Baai van San Francisco en de Stille Oceaan. Sinds 1962 is het park erkend als National Historic Landmark.

Door dit gebied lopen verschillen wandel en fiets routes. We hebben de Presidio Promenade route gelopen. Van de ingang vlakbij ons hotel tot de Golden Gate Bridge, een route van ruim 3,5 kilometer. Onderweg veel interessante panden gezien en veel informatieborden gelezen over de geschiedenis van Presidio. Vlakbij de Golden Gate natuurlijk wat foto's gemaakt 😁. Een deel van de route hebben we terug gelopen, tot het transit point, daar zijn we op de Shuttle naar downtown SF gestapt.

Daar zijn we van Pier 1 tot 43 gelopen, uiteraard onderweg nog wat gegeten en gedronken, maar vooral rondgeslenterd over de verschillende pieren. De bewolking was inmiddels opgetrokken, dus we hebben beiden een mooie kleur gekregen ☀️☀️

Met de bus zijn we richting ons hotel gegaan, om vervolgens nog even bij de Sportsbar om de hoek wat te drinken en een kleine snack te eten.

En nu gaan we heerlijk slapen!!

Wordt nog heel even vervolgd....

Die foto’s zien er weer gezellig uit👍👍

Janine 2019-06-04 11:10:57

Van mij mogen jullie nog wel een poosje blijven daar, ik geniet van de leuke, mooie mails en fotoos.